Tur til Røros

Vi fikk til jul et gavekort på de historiske. De historiske er et utvalg hoteller og restauranter, over hele Norge. Vi valgte å ta oss en tur til Røros Hotel. Da fikk vi også lurt inn en liten tur over grensen. 

Første bildet er Rauma elv. Vi er på vei oppover Romsdalen, fra Åndalsnes til Dombås.

Vi tar av på Dombås, mot Trondheim, over Dovrefjell. 

På Hjerkinn, kjører vi så Folldalen, mot Alvdal.

Grimsbu

Vi nærmer oss Alvdal. 

Tynset

Røros. Vi kjører ikke inn til Røros, men passerer forbi og tar oss en tur inn til Funäsdalen for å shoppe litt. 

Vi var heldig med været. Som bildene viser, var det ofte mørke skyer rundt oss, men vi slapp unna regnet, Sverige, her kommer vi.

Harryhandel overstått, vi vender nesen mot Røros. Vi ser skyene og er spent på om det blir noe spasertur i Rørosgatene. I 2009 var jeg på Røros 4 uker på rehabilitering. Et opphold jeg vil bære med meg som gode minner, resten av livet.  

Rørosrein.

 

Vi rusler rundt i Røros, spiser god mat og koser oss. Og regnet, ja det er bare på avstand. Snakk om å være heldig.

 

 

#røros 

2 kommentarer
    1. Så flotte bilder! Og “Røros er en tilstand i sjelen” leste jeg et sted. Den byen vil jeg gjerne tilbake til, og helst i oppholdsvær for det plaskregnet når jeg var der. Det var noe ved den byen som ga en sånn god følelse, jeg ble helt betatt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg