Verdens mest heldige

Verdens mest heldige

Ja slik føler jeg meg

Verdens mest heldige det er meg

Og i løpet av de siste dager er jeg blitt enda mer sikker på det

Jeg har fått se hvor heldig jeg er som har helse til å reise

Det gir meg god samvittighet når det er sånn at jeg bruker mye av familiens inntekt, på nettopp det å reise

Jeg føler meg privilegert

Nå sier jeg ikke at det å reise er noe alle må like

Men jeg føler meg som verdens heldigste som får gjøre det jeg liker

Jeg får dyrke mine lidenskaper i livet

Familien min er det jeg er aller mest takknemlig for

Når de har det bra, har jeg det bra

Når de har det vondt, ja da er det vondt for meg også

Slik er det og slik vil det være

Jeg har bøkene mine

En lidenskap som er blitt sterkere med årene

Det er også en form for reise

Bøkene tar meg verden rundt

De lar meg bli kjent med menneskers historier og drømmer

Nytt viktig engasjement som har vokst frem de siste årene

Lillasjel og det spirituelle

Det er en tidsregning før og etter

Noen spurte meg nå nettopp når dette startet

Jeg vet ikke helt, det har bare vokst frem

I samme takt som den vanlige arbeidsevnen min dalte, økte lidenskapen for lesingen, skrivingen og det spirituelle 

Jeg føler meg derfor som verdens heldigste

Jeg er svært takknemlig fordi jeg har så mye fint i livet mitt

Det er ikke noe selvfølge

Økonomi og helse er på min side akkurat nå

Og så lenge jeg har de med meg, vil jeg fortsette reisene mine

Både de fysiske og de åndelige

Vi kjenner nemlig ikke morgendagen

Derfor kan vi ikke hele tiden vente

Når vi har mulighetene foran oss, kan ikke begrensninger være det vi er opptatt av

Hvis vi vil og vi kan, da skal vi ikke vente på en dag det kanskje passer bedre

Dagen i dag er min

Akkurat nå er jeg verdens heldigste

Akkurat nå på et Norwegian fly på vei til Roma

Jeg skal igjen nyte cruiselivet

I dag 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg