Årets reiser er planlagt

Årets reiser er nå planlagt og du verden hvor mye jeg gleder meg. Nå når internettprisene er annerledes kan jeg jo lage reisebrev fra både her og der uten at det koster skjorta. Til og med fra Karibien til vinteren igjen, da jeg har bestilt cruise inkl wifi. Det er ikke så mange årene siden jeg ikke forstod hva folk skulle med internett på ferie, men nå må jeg innrømme å ha blitt ganske så avhengig. Det er kjekt å lage reisebrev når man er midt oppi det, ikke i månedsvis etter at man har kommet hjem. Jeg har faktisk igjen å lage et par innlegg fra turen med Independence i sommer. Reisebrevene er jo albumene mine så de blir lagd like mye  for oss selv, som til inspirasjon for andre.

Først starter vi med en uke på Bahia Feliz, TUI Family Life Orquidea TTTT ,  Gran Canaria i mars.Da drar  vennegjengen, Grande Familie, som vi kaller oss, på ukestur og vi gleder oss veldig.

I juni drar jeg til Arthur Findlay College igjen. Denne gangen blir det ikke norsk uke, da den norske uken ikke arrangeres i år. Jeg meldte meg egentlig på et kurs som heter The storyteller. Det går ut på å ta ned mer av historien til de som har gått over, altså mediumskap, for det trenger jeg å øve mer på. Men så oppdaget jeg at samtidig går det et kurs som heter Transetale og kommunikasjon og transe er noe jeg synes er veldig spennende. Jeg prøvde litt på transetale når jeg var der i august og ønsker å fordype meg mer i det. Gleden var stor når jeg fant ut at jeg får selskap av flere norske jeg kjenner fra før. Godt å ha noen kjente der når man stort sett må snakke engelsk. Det blir nok veldig spennende. Når jeg kommer til Arthur Findlay, er det som å komme hjem til et hjem jeg ikke visste jeg hadde. Jeg får en egen ro der som jeg ikke har noe annet sted og det er nydelig.

During this intensive and practical course, you will be encouraged to experience many different techniques, focusing especially on trance speaking and trance communication. Trance will enhance your closeness with spirit and we will investigate this further. We will also be experimenting with different techniques and approaches to reach that state of mind where we can let go of fears and inhibitions and find that inner stillness and silence.

https://www.arthurfindlaycollege.org/

 

 

Vi elsker å reise og nå når ungene er voksne er det reiser vi prioriterer. Man kjenner ikke morgendagen og det å være på reise er noe jeg finner svært berikende for både kropp og sjel. Derfor er det noe jeg vil bruke pengene mine på, for det er svært verdifullt for meg og jeg føler meg priviligert som kan gjøre nettopp dette. Vi drar derfor på cruise to ganger dette året, 11 netter hver gang. Skipet er det samme, Celebrity Reflection, men location er forskjellig.  Vi begynner med Middelhavet i juli. Jeg gleder meg veldig til å dra med Celebrity igjen for det er hakket bedre enn Rccl. Større variasjon og kvalitet på mat og så er det et skip der man kan spise ute frokost og lunsj og det er bar med levende musikk ute om kvelden. Det er bare fantastisk å sitte ute og se solnedgangen. Stor og gledelig var også overaskelsen når jeg fant ut at venner vi har møtt på cruise før, har bestilt på samme tur som oss.

Vi bestiller med reiseselskapet Cruise & Travel nå, får god personlig service(jeg maser nok livet av dem) og de samme tilbudene som når jeg bestiller direkte.
 
Day 1, Mon,Rome (Civitavecchia) Italy Departs 5:00PM
Day 2, Tue,Florence/pisa(La Spezia) Italy Docked 7:00AM to 7:00PM
Vi har ikke vært i La Spezia før, bare kjørt forbi med buss.
 
Day 4, Thu,Barcelona Spain Arrival: 11:00AM
Day 5, Fri,Barcelona Spain Departs 5:00PM
Barcelona har vi vært noen ganger.
Day 6, Sat,At Sea
Day 7, Sun,Gibraltar United Kingdom Docked 7:00AM to 6:00PM
 
Day 8, Mon,Malaga Spain Docked 7:00AM to 7:00PM
 
Malaga er en fin by
 
Day 9, Tue,Cartagena Spain Docked 9:00AM to 6:00PM
Jeg gleder meg veldig til Cartagena igjen og morsomt er det at vi også skal til Cartagena i Columbia.
De er så vakre mange av de spanske byene og da blir det vel dusinvis med fasadebilder igjen.
 
Day 10, Wed,Palma De Mallorca Spain Docked 8:00AM to 6:00PM
I Palma de Mallorca har vi vært mange ganger,
Day 11, Thu,At Sea
Day 12, Fri,Rome (Civitavecchia) Italy Arrival: 5:00AM
 
Vi  bestilte allerde i høst til slutten av året 2018, til  Karibien. Men vi var i villrede hva vi skulle gjøre i fellesferien. Vi visste bare at vi må ned til sol og varme. vi tenkte å hoppe på en tur, men jeg er ikke så flink med det som jeg ikke har kontroll på. Jeg elsker jo å glede meg og når jeg fant et cruise som ikke ble mye dyrere enn charter, all inclusive, da slo vi til. Det er klart billigere å reise på tur når man kan reise utenom fellesferien. Når man bestiller cruise når det er på tilbud inkl drikkepakke, bruker man jo lite lommepenger. Er man på charter, går det mye penger hver dag på mat og drikke.
 

Da blir det samme skip to ganger i år og det er et flott skip. Jeg har aldri vært annet enn i Europa før, så dette blir spennende. 11 netter med balkong og drikkepakke og wifi i sol og varme. Hva kan vel være bedre enn det og så sent på året og jeg håper høststormene har gitt seg.

Gran Cayman

Aruba, her skal vi være over natten.

Karibien er jo sol og bad og kritthvite strender og det er ikke å forakte når det er vinter hjemme.

Det blir et spennende reiseår.

Jeg ønsker dere velkommen til å bli med meg.

I dag

8 kommentarer
    1. veldig bra innlegg, og mange flotte og gode tips til steder hvor man kan reise og oppleve verden., dette er helt klaart en av de bedre reiseanbefalingene jeg har sett her inne fra bloggere, så tusen takk skal du ha for at du delte dette innlegget
      håper du får en superbra lørdag videre
      Kan du vær så snill ta en tur innom min blogg? Legge igjen en kommentar?

    2. Forstår at du gleder deg! jeg har planlagt litt, bestillt en reise , men det blir tre til dette året…Tre av de blir til sol og varme, og jeg jobber gjerne litt ekstra for å ha til det. Er kjempeviktig, godt å ha noe å se frem til om man skal leve aldri så mye her og nå…:)

    3. Så deilig å ha reiseplanene i orden, da kan du bare glede deg! Vi har bare sommerferien klar, men vi skal ha oss en tur både i vår og i høst, men hvor er ikke bestemt enda. Har lyst på sol og varme til høsten. I vår har vi ikke bestemt om vi skal ta Sørlandet eller dra nordover, men det blir uansett med bobil. Det er deilig å reise, oppleve en ny hverdag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg