Hvorfor skal det være så vanskelig å ha tillit

 

Hvorfor skal det være så vanskelig å ha tillit

Bestandig når det er bekymringer så går man gjennom alt som kan gå galt

Hvorfor ransaker vi ikke hodet etter gode løsninger istedetfor

Vi mennesker er vel merkelig

Jo, noen klarer kanskje dette med å ha tillit

Jeg klarer det bedre enn før, men ikke helt

Det sitter en enorm frykt i oss mennesker

En frykt for alt som kan skje oss

Hvorfor skal det være så vanskelig å bare lene seg tilbake og la oss frakte av sted

Se dagene fly i ren tillit til at alt vil gå bra

For fakta er jo at det som ikke går bra, går ikke bedre om vi bekymrer oss

 

Er noen syk, blir de ikke friskere av at vi er redd det går galt

Er noen ute og reiser, skjer det ikke mindre ulykker om vi sitter hjemme og frykter katastrofe

Er vi i konflikt med noen, blir det ihvertfall ikke bedre når vi er negative til vedkommende

Eksemplene er mange, men reaksjonen vår er ganske så lik

Vi er livredd for det ubehagelige, det vonde, det katastrofale

Det gnager i hodet, ofte døgnet rundt, på veldig mange av oss

Om og om igjen

 

Jeg har begynt å tenke nye tanker

Jeg tenker at jeg vil heller fokusere på at det går bra

Det betyr slett ikke at jeg tar skylapper på og lar være å være realistisk

Men jeg øver på å ikke ta sorgene på forskudd

ikke se for meg alt som kan gå galt, men heller hvordan det går bra

Det krever øving og tillit

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg