Av og til gråter jeg litt

Av og til synes jeg det er godt å gråte litt.

Jeg så på fødeavdelingen på TV.

Jeg gråter for hvert barn som er født.

Det er slik et mirakel å sette et barn til verden.

Men av og til kommer det mer tårer når først løsner.

Særlig etter en litt slitsom periode.

Da er det godt å åpne ventilen litt.

Slippe litt løs tårene og la de rense ut noen følelser.

Ofte holder vi jo inne for å mestre hverdagen.

Jeg er nå en gang et følelsesmenneske så mange tanker og mange følelser går gjennom meg i løpet av et døgn.

I tillegg er det mange som deler sin historie med meg.

Selv om jeg har lært meg, ikke å ta inn deres følelser, vil det nok likevel være noe av dem der.

 

Derfor føler jeg det godt av og til å gråte noen tårer.

Fint å kunne få renset seg.

Kanskje er det derfor vi trenger å irritere oss av og til også eller bli sint.

Vi har behov for å få ut litt frustrasjon og negativitet.

Etterpå føles det nemlig lettere på et vis.

Vi kan stenge igjen ventilen og slappe av.

Følelser skal anerkjennes, ikke fortrenges.

I dag

6 kommentarer
    1. Smiler litt når jeg leser, for det programmet er virkelig til hjelp om man trenger gråte litt ja….:)
      Ikke det at jeg trenger hjelp til å åpne slusene. Jeg gråter altfor lett, blir rørt av alt mulig, det er heller ikke alltid så enkelt…..

    2. Jeg er et følelsesmenneske. Og det er ikke alltid like enkelt.
      En gang har jeg fått en veldig negativ tilbakemelding fordi jeg gråt. Og derfor gruer jeg meg, når jeg nå snart skal starte behandling for min sykdom. For det var nemlig i en tilsvarende forbindelse det negative skjedde.
      Men jeg tror det er bra å få ut litt tårer i blant. Det må til.
      <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg