Til alle leger som ikke tror på pasientene sine

 

I dag er jeg sint.

Jeg er skikkelig sint og fortvilt.

Hva er det med alle disse legene som ikke tror på pasientene sine.

Hvorfor i all verden ble dere leger i utgangspunktet.

Lærer dere ikke noe om å lytte og forstå under studiene?

Har dere ikke empati ?

Da skulle dere valgt et  annet yrke.

Det gjelder selvfølgelig ikke alle, heldigvis.

Men det er mange av de.

Det gjelder alle som har med menneskers helse å gjøre.

 

Jeg snakker med så mange som opplever eller har opplevd å ikke bli hørt.

De er så syke mange av dem at de nesten ikke holder ut.

De har ikke noe liv,  for det har de ikke krefter til.

Det gjelder ofte alvorlige tilstander som faktisk kan ende opp med døden.

De prøver gang på gang å få legen til å hjelpe dem.

Men vedkommende sitter der arrogant og overlegen og tror vedkommende lyver.

Fortvilt prøver de å forklare at de bruker alt de har av krefter for å bli frisk.

De vil ha livet sitt tilbake.

Et legebesøk kan være så tøft for mange at en tur dit er nok til at de må holde sengen en uke.

Noen har smerter døgnet rundt

Men nei da, de innbiller seg bare dette

Hvor er statistikken over alle de som dør eller får livet ødelagt fordi de blir nektet hjelp.

De blir rett og slett ikke trodd.

 

Jeg har selv opplevd å ikke bli trodd.

Jeg er blitt tvunget til å ta medisiner som var helt feil for meg, for hvis jeg sa nei, ville jeg bli nektet sykepenger.

Samme saksbehandler fortalte meg og at alle hadde tunge dager på jobb innimellom.

Tenk å si det når du har et menneske foran deg, som har et stort ønske om å være aktiv.

Nå har jeg vært så heldig noen år at jeg er blitt trodd, men angsten sitter i.

Hver gang jeg får en ny behandler, er jeg redd de ikke skal tro meg.

 

Det er rett og slett uforståelig.

Jeg greier ikke å forstå at de ikke ønsker å hjelpe.

I dagens rike Helse Norge, er det ofte pengene som rår.

Det virker som  det kan være utrolig vanskelig å få sendt en pasient videre til noen som kanskje vet mer.

Og det aller verste er at det ofte gjentar seg i neste ledd 

Hvor mange bli fortalt at det ikke er noe som feiler dem.

Ei dame ble til slutt innlagt på sykehus, Hvor hun hørte at de snakket om henne

Damen i avlukke tre kan bare ligge, det feiler henne ikke noe og hun blir sikkert hjemsendt igjen

Arrogante drittsekker, rett og slett.

Ja, alle gode snille som bryr dere, det er ikke dere jeg snakker om.

Jeg er sikker på at dere møter på dette dere også.

For ikke å snakke om alle de som blir helt oversett og blir usynlig.

Det blir snakket over hodet på dem som om de ikke var tilstede.

Pkeiere som er mer opptatt av å sladre, enn å snakke med pasienten.

De Jabber og prater seg imellom uten tanke for at de har et sykt menneske der

Ja, kanskje er vedkommende uten språk, men det betyr ikke at de ikke skal behandles med respekt, verdighet og interesse.

 

Derfor er jeg sint.

Jeg er sint og frustrert på vegne av alle de som har denne type opplevelser.

Jeg sier skjerp dere alle dere som møter medmennesker i jobben deres.

Enten det er leger eller pleiere, lensmann eller prest eller lørere

Skjerp dere sier jeg.

Dere får begynne å tro på den dere snakker med.

Hvis det vedkommende forteller, ikke stemmer, da vil det vise seg etterhvert.

Jeg er brennsikker på at de som prøver å lure, er i mindretall fremfor de som trenger hjelp.

Man kan ikke beskylde alle for å være tyver, fordi om det finnes de som er det.

Skerp dere sier jeg, skjerp dere.

Nå må det bli slutt på at dere ødelegger menneskeliv ved å neglisjere dem

 Gjør jobben din.

Og hvis du ikke vet hva som er jobben din, Finn deg en annen jobb.

I dag

 

 

 

6 kommentarer
    1. Er så enig med deg! Jeg jobber på et kjøpesenter vi har flere ganger i året besøk av mystery shopper,en kunde som er ute for å teste kunnskap og service hos oss,uten at vi vet det.Vi må hele tiden yte vårt beste,og det gjør vi.Men er det ikke vilt at det er så nøye med oss butikkansatte mens leger og andre grupper som jobber med mennesker aldri blir testet.
      Vi burde kreve mer,vi finner oss i alt for mye.

    2. Ja kunne man velge.. er å gå på jobb laaaangt å foretrekke :)) Jeg har heldigvis møtt mye forståelse både hos lege og nav..men vet at mange sliter med det i tillegg til alle plagene.. Ønsker deg ei fin kommende uke <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg