En halvgammel lillablogger menget seg med rosabloggerne


 

 

Det var moro så lenge det varte

En halvgammel lillablogger menget seg med rosabloggerne noen dager

Og de mest leste matbloggerne og sjefen sjøl, Gunnar Stavrum

Han tok på seg spanderbuksene og sendte meg noen kroner til feriekassa mi

Plutselig dro leserantallet til himmels

 Jeg våknet til 3000 lesere om morgenen

Fra før var vel det omtrent rekorden tenker jeg, på hele dagen

Storøyd så jeg at 70-90 personer leste bloggen min til enhver tid

Min Lillasjelblogg

Mine ord

 

Visste du at viljelageret ditt kan bli tomt het det og du finner det her hvis du  ikke har lest det 🙂

 

 

Mange fine kommentarer

Bare en som var misfornøyd , ja det var kanskje flere, men en som hadde mot nok til å si at han ikke likte det jeg skrev

Det ble morsomt å følge med på statistikkene

Plutselig fant jeg meg selv på bloggtoppen for alle

Ikke bare for de over 40

Selv om det er hyggelig der

På Lilllasjel på Facebook var det glade dager

Medlemmene haglet inn og jeg stod i døren og gledet meg over hver og en av dem

De var svært velkomne som alle er som besøker meg der

Første uken i januar var det fortsatt et par tusen hver dag innom min blogg

Mange nye bekjentskaper, hyggelige sådan

 


Inne i disse permene er også en av mine drømmer gjemt

 

Vi begynte på uke to og normale tilstander 

Lillasjel kom lenger og lenger ned på listen

Men vet dere at fruen gråter ikke for det

Hun fryder seg over erfaringen og opplevelsen

For det første fikk jeg se at det jeg trodde var umulig, faktisk ikke var det

Jeg ønsket meg flere lesere og det fikk jeg

Men det aller viktigste for meg er st jeg beholder hjertet i det jeg gjør

Jeg kan ikke produsere innlegg på samlebånd for å få lesere

Jeg må skrive fra det jeg føler

Ekte og ærlig

Hvis ikke mister jeg meg selv på veien

 

 

Jeg har flere drømmer

Jeg skal ikke tro at de er umulige heller

Jeg ser for meg en rekke Lillasjelbøker

Fine, nette bøker til å putte i veska eller ha på nattbordet

Små gavebøker til en venninne eller vertinne, til oppmuntring eller trøst eller glede

Med vakre bilder av de jeg samarbeider med

Satt sammen med ord fra sjelen 

Fra min sjel til din

Jeg har allerede sendt inn til flere forlag

Foreløbig har jeg fått nei fra hver og en

Likevel vil jeg fortsette

Man vet aldri om en drøm blir oppfylt

Ikke alle drømmer skal bli virkelighet

Drømmer er drivkraften vår

De dytter oss i ryggen

Små dytt, av og til så små at vi nesten ikke kjenner de

Det er hjertet vårt som gir oss drømmene våre

Det hvisker til oss, av og til må vi være helt stille skal vi høre hva det sier

Mitt hvisker til meg akkurat nå

Stå på lille venn, stå på

Vær deg selv og lytt til din indre stemme

I dag

16 kommentarer
    1. Du store min, eg kan akkurat forestille meg den følelsen over den uhorvelege mengd med lesarar. Ein gong hadde et ti tusen norske lesarar, og det var overveldande. Det hadde sin enkle grunn i at eg blei intervjua av kvinnefronten, etterpå kom det i nettavisa og dermed berre rann det inn. Eg blei ikkje intervjua pga at eg hadde så fantastisk blogg, nei det var pga av min høge bloggalder. Gøy så lenge det varte. 🙂

    2. Oldemorbloggen: Ja, moro å se at det går an og jeg fikk jo mange tilbakemeldinger fra folk som ble grepet, så det var stort. Jeg må forresten lime inn linken til innlegget som tok av , det har jeg glemt 🙂

    3. Så festlig da. Ja, det er opp og ned på den toppen som alle andre topper i livet. Lønn av Stavrum? Det har jeg ikke opplevd enda???? Hvordan oppnår man det? Kos deg med lesertallene og fortsett å være deg selv. Håper du får realisert bokdrømmen din.

    4. De betaler de som er topp 20 og i desember ble jeg nr 15 🙂 I går hadde jeg 200 og for å komme på den lista må man ha i snitt 1500-2000 PR dag så det blir ikke lønn denne måneden 🙂 natheless:

    5. Ante det ikke, men det var jo nyttig lærdom. Tror nok aldri jeg oppnår lønn med mine lesertall, men det er helt greit. Jeg koser meg med bloggingen og jobber andre steder for pengene til livets opphold. Men du kan jammen være stolt, og jeg tror helt sikkert du snart får lønning igjen, for bloggen din er fin! 🙂

    6. Ja, de små bøkene du nevner, burde det så absolutt være marked for. Nei, vi blogger ikke for å få lesere. Vi bloger fordi det gir oss glede. Mange lesere er en bonus, men ikke noe must. Om INGEN leste bloggen min, så ville vel motivasjonen falle, det skal innrømmes! 🙂

    7. Så gøy dette var da, og plutselig være helt der oppe blandt de kjente rosabloggerne 😊 Drømmer og håp om å gjennomføre dem skal man aldri oppgi, det er noe som driver oss videre!

    8. Så flott å havne så langt opp på listen sammen med de “store”. Vel fortjent, så gratulerer med den plasseringen. Du skriver sånn at mange kan kjenne seg igjen eller sitte igjen med en god følelse – og det liker jeg. Og litt betaling kan jo komme godt med 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg