Snakk høyere, vi hører deg ikke

 

Lillasjelord skrevet på bestilling

 

Snakk høyere, vi hører deg ikke

Du er så forsiktig lille venn

Så veldig forsiktig

Du vil så gjerne bli hørt, men da må du høyne stemmen din

Du er litt redd for det

Redd for at du snakker og så blir det feil

At de ikke vil like det du sier eller ikke tro på deg

Du er så inderlig lei av ikke å bli trodd

Ingen hørte på deg, ingen trodde på deg

Du rir på fantasiens vinger

Nå tuller du igjen

Men du gjorde ikke det, du tullet ikke

Det var du som sa sannheten

Men de trodde ikke på deg, gjorde de vel

De så ikke og hørte ikke det samme som deg

Du sluttet å si noe

Du holdt det inne og stengte av

Du mistet mye av stemmen din

Nå skal du ta den tilbake

Du er voksen nå og bestemmer selv

Hva andre mener er mindre viktig enn du tror

Du bærer visdom i deg, som du nå skal ta i bruk

Kanskje blir du litt redd, du liker å vite hva du møter på veien

Vær ikke redd, du får ikke noe du ikke takler

Tvert om, du vil få oppgaver du utfører med glans

Til stor overaskelse både for deg selv og for de rundt deg, vil du nå begynne å kreve din plass

Vi sier deg, vakre sjel, at det er på tide nå

Det er slutt på å stå og gjemme seg

Nå skal du ikke lenger være redd for å bli sett og hørt

 

Du skal finne kraften inni deg

Du skal plante beina på jorda og si at her er jeg og jeg flytter meg ikke

Løft hodet ditt, se fremover i horisonten og kjenn hvordan styrken vokser i deg

Du skal sette grenser for deg selv

Det er ikke alt du skal finne deg i lenger

Du skal ta kontrollen over eget liv på en annen måte enn du har gjort før

Øv deg gjerne foran speilet

Hold tale til deg selv

Venn deg til å se på deg selv med nye øyne

Etterhvert vil du oppdage at øynene dine stråler mer

Det er fordi du tar i bruk mer av ditt potensiale

Mer av din visdom vil kommer frem

Du vil bruke deg selv og vise deg frem på en annnen måte

Det er ikke gjort over natten

Det vil ta tid

Det skal ta den tiden du har behov for

 

Se for deg frykten din

Hvilken farge har den

Er den kantete eller rund

Blås litt på den, snakk til den, fortell den at nå kan den få lov til å gå sin vei

Du har ikke bruk for den lenger

Du er blitt stor pike nå, du setter grenser og ingen skal få tråkke deg for nære

Glede deg du vakre pike

Du har så mye fint i vente

Det blir deilig å få kjenne seg selv fullt ut

Se hvilken livskraft du bærer inni deg

Se hvilken styrke og vitalitet og kraft det er der

Endelig sier vi , endelig, skal verden få se deg slik du egentlig er

Det er slutt på gjemme seg nå

Det var våre ord til deg

 

Du er så vakker

Men flammen din er så liten for du holder den nede

Nå skal du skru den opp litt etter litt

I ditt tempo, akkurat som det passer deg

Gleden vil vokse i deg, vokse seg større og sterkere

Du vil våge mer, ta på deg nye oppgaver som før har vært skremmende

Nå vil du gripe om de med optimisme og engasjement, i trygg forvissning om at dette greier du

Endelig skal vi på se deg stråle som du er ment til

Du vakre vakre pike, vi gleder oss med deg

 

Ønsker du å få skrevet dine personlige Lillasjelord, ta kontakt på Lillasjel på Facebook, her

eller SMS 9946 7178,

10 kommentarer
    1. Skulle tro det var noe jeg hadde bestilt, men det har jeg da ikke. Dette passet meg som hånd i hanske i dag. Jeg har rettet meg opp, jeg har stilt meg litt lenger fram og jeg skal stå foran en stor forsamling i dag og er litt redd! Tusen takk. Jeg tar det til meg og gleder meg til fortsettelsen av livet! Ha en vakker dag!

    2. De er helt ufarlige, lykke til 🙂 Se kun på noen få i starten så går det så fint så, se på noen som ser koselig ut. En her og en der som du liker og så snakker du til dem og bryr deg ikke om de andre :)natheless:

    3. Nydelig! Det treffer meg sjøl om jeg ikke følte at dette var til meg på samme måte som mange av de andre ordene du har lagt ut. Det er så fint at ordene taler til de det gjelder ALLER MEST!

    4. Jepp, jeg gjorde som du sa og det gikk så fint. Jeg hadde en veldig trivelig kveld og føler at de likte det jeg sa også. Herlig å mestre noe man grudde seg til. Ha en finfin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg