Hvorfor svinger lykkefølelsen

 

Hvorfor svinger lykken
Hva er det som påvirker følelsene våre
Jeg er høysensitiv
Det vil si jeg svinger lett i følelser
Ofte kan jeg sveve på skyer av lykke, for så å falle ned i bekymringer
Hva kan disse svingningene skyldes

Denne høsten har jeg vært mye dårlig form
Mye av tiden er tilbragt foran TV-en
Jeg har ikke hatt energi til å gjøre stort
Jeg suller rundt her i barføttene
Heldigvis må jeg ikke ut på noe, jeg kan ta livet med ro og vente på lettere dager

Det er da det merkelige skjer
I november tenkte jeg litt på julens forberedelser
Var litt bekymret over hva jeg kunne få gjort
Jeg bruker ikke å gjøre så mye, men litt, for å få en følelse av mestring
Jeg var derfor litt urolig inni meg
Hvor lenge skal det vare liksom 

Så slo det til igjen, feber og halsbetennelse 
Jeg ble enda mer redusert
Nå har det snudd, jeg er litt bedre, bittelitt
Fortsatt uten krefter, men jeg sitter her og føler meg så lykkelig
Jeg sitter midt oppi en rotete stue
Jeg har en fantastisk forventning til julen
Jeg er så rolig, har en sånn inderlig fred inni meg
Jeg spør meg derfor hvorfor
Hva er det som gjør at jeg svinger sånn
Det er en følelse av at alt går bra, inni meg

Hva skaper disse følelsene
Rasjonelt sett skulle jeg vært enda mer urolig nå, når så lite er blitt gjort
Plutselig betyr det ikke noe lenger
Jeg føler bare glede
Kanskje skal jeg spørre åndeverden
I dag

Lille venn
Energiene svinger i frekvens
Du er åpen og du lar deg påvirke av svingningene
Men har du merket at du lar deg ikke gå så langt ned noe mer
Det betyr at du svinger høyere
De tunge, lave frekvensene når deg ikke lenger
Angsten du følte er borte
Du har mer kontroll over følelsene dine enn du hadde før
Du begynner å høste av det du har investert
Når du nå føler du daler, er det enklere for deg å stige igjen
Du har og merket at den kollektive bevisstheten ikke slår beina under deg lenger
Du er mer stabil i frekvens 
Nå kan du bruke tankekraften din på en bedre måte
Tankene er sterkere, har mer kraft i hjernen din
Du begynner å tro på dem
Du ser din skaperkraft
Du ser at du i de fleste tilfeller, kan velge hvilken løsning du vil ha
Du ser at du har valg
Du har jobbet hardt og nå begynner du å se endringer 
Nå kan du nyte enda mer de gode, lykkelige øyeblikkene
Da gir du de enda mer styrke
Lykke til videre, fortsett som du stevner
Det er opp til deg selv, å skape din dag så god som mulig

 

6 kommentarer
    1. Så enkelt liketil, personlig og vart. Å kunne glede seg, sjøl om man ikke har gjort alt det man BURDE;SKULLE og MÅTTE!! Jeg kjenner meg igjen i mye av det. Jeg synker ikke så dypt og lenge som jeg gjorde før. Hadde noen fortalt meg at jeg ville være i en slik situasjon som jeg er nå, for 20 år siden, hadde jeg tenkt på det med skrekk og gru. Nå nyter jeg å være mye alene og å ha stor frihet! Av og til kan jeg kjenne på et stikk av ensomhet, men aldri lenge av gangen. Det er ikke så viktig å følge strømmen lenger. Andre kan gjøre ting på sin måte, mens jeg gjør noe helt annet! 🙂

    2. Akkuratt sånn er det. Jeg kjenner meg igjen i alt.
      Å du er ikke alene.
      Takk! You made my day!
      Fin avent, god jul og et godt nytt år til deg.
      Klem fra Meg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg