For en merkelig følelse

 

For en merkelig følelse

Jeg snappet den til meg fra løse luften

Jeg la den inn i hjertet mitt

En følelse av fred

Fred i sinnet

Hva er mer nydelig enn det

 

Jeg sitter her i godstolen min

Eneste tegnet på jul er en adventsstjerne

Lyspæren var ødelagt så den som er der nå, lyser med halv styrke

Det gjør jeg og

Jeg sitter midt i et kaos midt i stuen

Jeg ler lykkelig

Midt oppi rotet mitt

 

Jeg er fortsatt virussyk

Lite blir gjort

I går vasket jeg bokhyllen

Jeg kunne gjort noe mye mer nyttig

Jeg måtte bare gjøre noe, jeg ikke gjør så ofte

Noe som gir meg glede

Ikke mye gir meg så mye glede som bøkene

Så da sitter jeg her

Lykkelig midt i rotet men med ren bokhylle

 

I dag skal jeg vaske det andre skapet

Og jeg skal bake brød

Hjemmebakt brød

Kanskje trenger jeg hele uken på å få tørket støv og vasket vinduene 

Men jeg er lykkelig

Jeg er lykkelig fordi jeg har overgitt meg

Det eneste jeg kan gjøre er å ta ting som de kommer

Små steg hver dag, må være nok akkurat nå

Det er faktisk helt greit

Det har ingen hensikt å bekymre seg for bagateller som husvask

Nå gleder jeg meg til jul

Samvær med familie og gode venner

I dag 

 

Fra i går: http://lillasjel.blogg.no/1481455489_marianns_syke_ukemeny.html

 

 

9 kommentarer
    1. Ja den følelsen har jeg heldigvis kjent på mange ganger. Husker julaften da barna var små, og de var lagt. Da slukket jeg det meste av lys, hadde bare stearinlys og fyr i peisen, da var roen, freden og stillheten magisk.
      God bedringsklem, julekommer uansett hva som skjer, og den handler ikke om vi har vasket eller bakt, men om nestekjærlighet .

    2. Ja, det er bare å overgi seg og ta det som der kommer. Gjør jeg noe så starter hostingen, så da har vi gå sakte aksjon. Andre streiker jo også, så da kan jeg ha min egen lille aksjon. Men jeg har bakt seks brød i dag og da er jeg fornøyd med dagen. 🙂 klem til deg også 🙂 morsmiddag:

    3. For en nydelig tegning du har på begynnelsen her, med fin ord til. Man må bare ta ting som de kommer, ikke stresse. Og huset mitt skal i alle fall ikke rundvaskes til jul, jeg har da mer enn nok andre ting å gjøre. I dag har jeg hatt en fridag, og det var så deilig. Selv om jeg har stått på kjøkkenet i hele dag. Endelig har jeg fått bakt litt: fine og grove rundstykker (sånn at alle får det de liker best), lussekatter til i morgen (det har jeg gjort siden barna var små, og to bor jo fortsatt hjemme i påvente av at leilighetene deres skal bli ferdigbygget), kakemenner og lefse fra Nordland. Og så laget jeg minestronesuppe til middag helt til slutt. Og nå skal jeg bare sitte ned resten av kvelden tenker jeg. Har absolutt mest energi om morgenen 🙂

    4. Noen ganger trenger vi den følelsen av å gi slipp. Ta dagene som de kommer, for de kommer likevel. Glad du er i humør og gleder deg over det du klarer. Ha en vakker kveld mot juletid!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg