Jeg vil heller danse

 

Jeg vil heller danse

Jeg vil svinge meg fra side til side

I min indre rytme

Min egen dans

Jeg vil heller skrive

Jeg vil la ordene danse seg frem foran meg

Det gir meg glede

Jeg elsker gleden

 

 

Jeg vil heller snakke

Jeg vil se deg inn i øynene og møte blikket ditt

Jeg vil høre hva du har på hjertet

Ha en samtale sjel til sjel

Det er ikke bestandig vi liker hva sjelen sier

Likevel er det ofte en kime til sannhet godt gjemt der inne

Sannheten kan være ubehagelig

Vi kan ha motstand mot den

 

Sjel til sjel, møter vi ofte denne sannheten

Den sitter dypt der inne

Kanskje er den rød, kanskje er den gul

Den kan føles som en rund, hard klump eller kanskje den er kantete

Alt dette vet sjelen

Du lytter bare ikke godt nok

Hjernen din lurer deg trill rundt

Derfor er det fint å samtale sjel til sjel

Menneskemøter er fint

I dag

 

 

6 kommentarer

Siste innlegg