Det er som om du har vært på en lang reise

 

Kjære venn

Det er som du har vært på en lang reise

Og  så har du kommet tilbake 

Til meg

Du har ikke vært så lenge borte 

Men likevel har avstanden på et vis føltes stor 

Hvorfor vet jeg ikke

 

Det er som om du har vært på et sted jeg ikke kunne nå deg

Den har vært viktig for deg denne reisen

Det vet vi både du og jeg

Det er som om du er endret

Som om du har kommet mer hjem i  deg selv

Mer på plass der du skal være

Akkurat nå

Det vil bli nye reiser

Både på meg og deg

Soennende reiser der vi tilegner oss ny lærdom

Jeg tror du fant mange fine skatter på reisen din

Jeg vet at vi deler

På ett eller annet vis, overfører vi kunnskap mellom oss

Det er på denne måten, nye tanker oppstår

Eller bekreftelser kommer,  på det vi har følt har vært riktig

Vi må av og til ha avstand så vi kan lære det vi skal

Men jeg kjenner gleden i hjertet når vi igjen møtes

Jeg kjenner du igjen er nær meg

Sjel til sjel

I dag

4 kommentarer

Siste innlegg