Akkurat nå er de her

 

Jeg har så lyst til å gråte

Tårer av glede

Tårer av takknemlighet

Jeg har følt meg så lost

I dagevis har jeg mistet kontakten med ordene

De har vært borte igjen 

Bare de som selv har vært der, vet hva jeg snakker om

 

Jeg blir rastløs

Jeg blir engstelig

Hva hvis de ikke kommer igjen

Jeg er jo så glad i dem

De er en del av livet mitt

Dette å sette ord på mine tanker

Plutselig ble det umulig

Jo da, man kan alltids få ned noen ord, men de var ukjente for meg

Det er nok samme følelse om man maler eller komponerer eller gjør annet kreativt arbeid

 

Man kommer inn i en rytme mens man skriver

Som om jeg er i et eget modus

En boble som er så deilig å være i

Man føler seg så ekte, så nær seg selv

Som om man er helt inne i egen sjel

Når det så blir borte, får man litt panikk

Man trøster seg selv med at det kommer igjen

Men det sitter en på skulderen og kviskrer deg i øret

Kanskje er det over

Det er da du blir redd

Redd for å miste det du vet du elsker å gjøre

Derfor renner det nå noen tårer

Tårer av glede

De er tilbake

Kanskje går de igjen, men akkurat nå er de her

I dag

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg