Teknikker for å roe et høysensitivt hode.

 

Mange er høysensitive.

Da blir man lett sliten, fordi sanseinntrykkene er så høylytte og krever så mye energi.

Lyder, lys, mennesker, musikk, alt blir kaos i hodet.

Det er viktig å lære seg teknikker for å få mer fred inni seg.

 

Jeg har øvd en stund nå og til min store forbløffelse, merker jeg nå at det er blitt lettere å stilne hjernen.

Det er som om den nå har skjønt tegningen liksom.

Den reagerer kjappere med å stilne tankene.

Så gi ikke opp om du ikke merker noe i starten, fortsett å trene.

 

Viktig å huske er at uansett teknikk, blir det ikke helt stille oppe i topplokket.

Tro ikke at hvis tankene kommer, så er det fordi du ikke får til.

Hemmeligheten er hva vi gjør med tankene.

Vi kan nemlig lære oss at vi vet de er der, nem vi hører dem likevel ikke.

Vi er ikke nødt til å behandle dem eller føle noe ved dem.

De vil da bli mindre støyende.

 

Lær deg å meditere.

Begynn med noen få minutter.

Mye gratis på YouTube.

Men et par minutter med øynene lukket, gjør underverker.

Det kan gjøres overalt, på tog, buss, fly.

Du føler kanskje ikke stillhet, men likevel begrenser du inntrykkene for hjernen

Jo mer du øver på dette, jo lettere vil det bli.

Etterhvert vil du oppdage at du greier å distansere deg fra støyen rundt deg.

Den er der, men den plager deg ikke like mye som før.

 

 

Når det gjelder andre mennesker, tenk på dem på en annen måte.

Ta ikke inn alt de sier og tro på det.

Tenk på det kun som ord, hvis du må omgås noen som sliter på deg.

Det er kun deres ord.

Du er ikke nødt til å føle noe.

Da kan du høre ordene, men de vil ikke plage deg så mye lenger.

Det har egentlig ikke noe med deg å gjøre, det er deres, ikke ditt.

Ofte er de som er høysensitive så ansvarsfull og pliktoppfyllende.

De føler at de på ett vis må reagere på ting, men det må man ikke.

Vi kan velge det bort.

Sett grenser for deg selv.

Du har lov å gå.

Trekk deg unna, når situasjoner blir slitsomme for deg.

Tankene går ofte i loop.

De bombarderer hodet med sekunders mellomrom.

Finn en teknikk du liker og bruk den.

En gang holder sjelden, gjenta og gjenta til det stilner av.

Selv bruker jeg ulike teknikker, for det som hjelper en dag, hjelper mindre en annen dag.

 

Teknikker jeg bruker:

1: Jeg lukker øynene og fokuserer på høyre hjernehalvdel.

2: Jeg ser enkelt og greit et glass vann foran øynene.

3: Jeg ser tankene gå inn ene øret og ut andre, kan også brukes med ord.

4: Jeg ser en elv renne gjennom meg og rense meg. Hjelper og for å rense andres energier.

5: Jeg ser et knuseverk, hvordan tankene blir lagt på båndet, knuses til sand og ført ut i havet.

6: Jeg ser foran meg et stille vann.

7: Jeg ser et stoppskilt, eller sier stopp, og putter inn et bilde av noe som gir meg glede. Her kan du bruke en ferie du gleder deg til, bilde av dine nærmeste, blomstene i hagen eller hva som helst som gir deg glede og ro.

8: Jeg ser foran meg en stor tank. Dit sender jeg alle tankene og skrur igjen toppa så de ikke kommer opp til overflaten igjen.

9: Har jeg mye å tenke på, sorterer jeg. Jeg ser for meg arkivskap. Jeg sorterer i permer eller mapper. Noe låser jeg inn i en skuff, andre ting setter jeg på hylla og sier at der kan du sitte, så vet jeg hvor jeg har deg hen og kan nå deg når jeg har bruk for det.  Skriv huskelapp hvis noe er under planlegging, hvis ikke vil alle de gjøremålene gå i loop, for du vil bære redd for å glemme.

10: Jeg lukker øynene og sier : tøm hjernen og ser så for meg at tankene rader ut og forsvinner i luften

11: Lykk øynene og tenk ord som gir deg fred, som fred. Tenk så på det ordet om og om igjen. Fred, ro, stille, Finn et ord eller flere som du liker.

12: Har du ufordringer, analyser dem litt. Er dette noe du må kan gjøre noe med? Må det i så fall, gjøres akkurat nå eller kan det vente? Kan det vente, så putt det opp på hylla eller skriv det ned. Hvis utfordringene har med andre å gjøre og ikke er dine bekymringer, tenk at dette har du ikke noe med. Ja, du vil så gjerne hjelpe, men bekymringene dine hjelper dem ikke uansett. Det du kan gjøre som faktisk kan hjelpe, er å tenke på gode løsninger for de det gjelder. Er noen ute og kjører bil, så tenk at de kommer trygt hjem. Er noen syke, tenk at de er friske.

13: Skal du ut blant mange mennesker eller i støyende omgivelser, si høyt til kroppen din at den skal trekke auraen din inn til kroppen din. Si at den skal stenge av for andre menneskers energi. Trening hjelper her også. Vanskelig i starten, lettere etterhvert som du øver. Se deg selv inni en boble der ingen kan trenge inn. Hjernen din vil lære seg disse teknikkene.

Men husk at stenger du av, stenger du også av for det som er godt for deg, de gode energiene. Men er man sliten, er det ok med hvile.

 

ps.Ikke tenk at du må klare alt helt perfekt, da gir du opp, tenk bare at det skal bli bedre enn det er

I dag.

 

14 kommentarer

Siste innlegg