Du har så mange sterke ord inni deg

 

Du har så mange sterke ord inni deg

Kjærlighet, omsorg, ekthet, glede, ærlighet, skaperkraft, guddomelighet

Du har en enorm styrke

En stor skaperkraft

Den ligger der som en liten boble og venter på å sprekke

Du føler det som om det er mange slike bobler

Du kjenner det når de boblene brister

Du gledes over det

Du kjenner da lykken brer seg i kroppen din

Du kjenner da den freden du søker

Men du blir så skuffet når det ikke varer

Det er bare et poff og så forsvinner det igjen

Så kommer tvilen og motløsheten og tar over igjen

Lengselen etter neste boble tar plass

Du verden hvor du lengter

Du vet jo at alt er innefor rekkevidde

Men du føler det som om du strekker deg og strekker deg og så mangler du akkurat den siste millimeteren for å nå frem

Som om når du strekker en strikk men du mangler bittelitt på å nå frem

 

Kanskje strekker du deg etter målet før du er klar for å nå frem

Og hva hvis du ikke skal dit

Hva hvis du skal lære noe på veien frem

At du ikke trenger å strekke strikken så langt du bare greier

Kanskje er bittelitt nok

Går du glipp av noe på veien du skal lære, fordi du er for ivrig etter å nå frem til noe du tror er dit du skal

Det kan hende du skal svinge til høyre eller venstre før du er der

Hva med heller bare å lytte til hjertet

Senke tempoet litt og høre etter

Ikke strekke før du kjenner at du blir dyttet

Vente til tiden er inne

 

Du vet jo alt allerede

Du vet hvordan det henger sammen

Du vet at ingenting skjer før det skal

Du vet og at det som skal skje, det tvinger seg frem

Men du lengter sånn

Du har så inderlig stor en lengsel

For du vet hva du lengter etter

Du har kjent på det før og du vil dit igjen

Du lengter etter følelsen når alt faller på plass

Når du kjenner freden inni deg

Når du kjenner takknemligheten

Når kjærligheten fyller brystet ditt

Når hjertet ditt er stå stort at du føler det vil sprenges av glede

Dit vil du og dit lengter du

Og så blir du så utålmodig når det ikke skjer fort nok og ofte nok

 

Men hva hvis du var i den boblen hele tiden

Hva ville da skje med livet ditt

Du kan ikke være der hele tiden

Det er ikke lærdom nok i det

Du vil ikke ha stillstans, du vil ha lærdom

Du elsker utvikling, du elsker å se nye horisonter, nye oppdagelser

De er ikke der det er stillstand

Stillstansen kommer bare for at du skal absorbere det du har lært

Da kan du hvile litt på laurbærene før du skal ut på neste ekspedisjon

Det er jo sånn du egentlig vil ha det

Hiv og hoi, kast trossene, ut på nye tokter, utforske mer av verden

Utforske mer både innenfor og utenfor menneskesinnet

Hvorfor, hvordan, hva og hvem

Alle spørsmålene som venter en eventyrer

Du elsker jo de, du elsker å undres

Du er der du skal være akkurat nå

Du er der du skal være

Slutt fred med deg selv og la deg flyte med

Da vil du se veien videre, da vil du igjen vite hva som er riktig

Det var våre ord til deg

Du er allerede en strålende diamant

Du trenger ikke noe mer pusseklut

Stopp opp og nyt den du er

Ta plassen din på skuta, vær med på eventyret

Nyt livet ditt og nyt den du er som menneske

Lærdommen kommer når du er klar

Tvil ikke på stemmen i hjertet ditt, den stemmen kjenner du

Den er klar og tydelig

6 kommentarer
    1. JEG ER IKKE SINNSYK
      Fordi:
      – jeg stalker ikke andre
      – jeg klager ikke på andre anonymt
      – jeg sliter ikke med å gjøre mine arbeidsoppgaver
      -jeg sliter ikke med å gjøre andre oppgaver i livet
      .jeg har aldri vært deprimert
      -jeg har aldri hatt en psykisk lidelse
      -jeg hører ikke stemmer
      -jeg ser ikke syner
      -jeg har ingen tvangstanker
      -jeg har ingen tvungne handlinger
      -jeg har ikke masse tankespinn
      -jeg har en klar tankegang
      -jeg er ikke rastløs
      -jeg er ikke urolig
      -jeg har ikke overdrevne tanker om meg selv
      -jeg er rolig
      -jeg lyver ikke
      -jeg har empati med andre
      -jeg har et lett og lyst sinn
      -jeg tror ikke det verste om andre mennesker
      -jeg liker å jobbe
      -jeg liker å slite
      -jeg når mine mål og måltall i arbeidslivet
      -jeg lærer lett
      -jeg liker utfordringer
      -jeg liker kompliserte saker
      -jeg jobber svært selvstendig
      -jeg er effektiv
      .jeg tar raske beslutninger
      -jeg er ikke redd for å ta beslutninger
      -jeg liker å hjelpe folk
      -jeg liker å trene
      -jeg liker å danse
      -jeg liker å ta i litt
      -jeg liker å lage mat
      -jeg liker å pynte meg
      -jeg liker å være ute i naturen
      -jeg har aldri brukt dop
      -jeg misbruker ikke alkohol
      -jeg forholder meg til lover og regler

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg