Jeg spiller hovedrollen

 

Det er dette som er mitt liv

Det er dette som er meg

I dag spiller jeg hovedrollen

Den rollen skal jeg spille hver dag resten av mitt liv

Hovedrollen i den viktigste filmen jeg noensinne vil spille

Jeg spiller meg selv

 

Det er det jeg ønsker å være

Det er sånn jeg ønsker å stå frem

Som meg selv

Uten masker, uten skalkeskjul, uten løgner og bedrag

Ekte og med min sannhet

I min egen kraft vil jeg stå der

Akkurat som den jeg er

 

For hvis ikke, hva da

Hva er vitsen hvis jeg ikke er meg

Hva har jeg da her å gjøre

Vil du ikke ha meg som den jeg er, da får du gå

Jeg velger meg

Jeg velger å spille hovedrollen i min film

Filmen om mitt liv

 

Kanskje er den ikke så spennende for noen andre

Det bryr meg ikke

Den er spennende nok for meg

Den har oppturer og nedturer, kjedelige dager og spennende dager

Den har opplevelser jeg liker og opplevelser jeg kunne godt vært foruten

Er det ikke nettopp det som er livet

Det er mitt liv

Mitt liv

Og jeg spiller hovedrollen

I dag

4 kommentarer

Siste innlegg