Hallo, hvor er jeg hen

 

Jeg savner meg selv

Høres kanskje litt rart ut

Hvordan kan en savne seg selv

Vel, jeg savner den rolige utgaven

Når mye skjer rundt meg, blir jeg så oppjaget innvendig

Som om jeg flyr noen cm over bakken

Som om jeg strever og strever for å nå ned med beina, men får det ikke til

Jeg dingler liksom i luften

 

Og i luften er det så mange tanker

De svirrer rundt meg som fluer

Jeg vifter og vifter for å få de bort

Det er så innmari travelt

Vanskelig å forstå for noen at man blir så stresset innvendig

Så stresset at kreftene forsvinner

Jeg hører de spør meg hvorfor jeg ikke orker

Vi har jo ferie, alle slapper av

Jeg slapper ikke av

Jeg jobber på høygir

Jeg suger til meg av tanker, ord , lyder og synsinntrykk

Andres tanker i tillegg til mine egne

Ja, høres rart ut, jeg vet det

Det står ikke navn på alle disse tankene som surrer rundt meg

Alt jeg vet er at de ikke er mine

 

Derfor savner jeg meg

Jeg må nå inn til hjernen min

Jeg må sortere og skru ned volumet og hastigheten på hjernestøyen

Verktøyet er meditasjon og stillhet

Jeg elsker å oppleve og å være sosial og ute på eventyr

Men jeg må ha pauser, jeg innser det

Jeg må ut på leting

Det er ikke sikkert jeg har tid de neste dagene, men snart

Snart skal jeg lande igjen

Finne igjen jordingen

Det gleder jeg meg til

I dag

 

8 kommentarer
    1. Jeg kjenner også at jeg bruker litt mye krefter på tanker for tiden, og ingen ting gjelder meg direkte ..driver mest å passer på at andre har det bra…men jeg er nå en gang slik at jeg har det best når de rundt meg har det bra..men prøver å ikke involvere meg så mye for det gjør meg veldig sliten :)) Håper du finner den rolige deg snart <3

    2. Skjønner utmerket hvordan du har det, slik er jeg også og da er det ekstra viktig (for meg riktig nok) å jorde meg ofte, prøver å være flink å huske det, men ikke alltid lett når man står i det. ❤

    3. Nei, er jo blitt vant til mye alenetid i stillhet, så selv om jeg koser meg med selskap, blir jeg sliten. Men det er jo fint å ha opplevelser og jeg har jo mulighet til hvile senere. 🙂 AtheasVerden:

    4. Ja, jeg er nok der jeg og, har mine det bra, har jeg det bra 🙂 Jeg jobber med å lære meg å distansere meg fra det som ikke er min sak eller som jeg ikke kan gjøre noe med. Og så er det nok og en litt kombo med stoffskifteutfordringer blandet med overgangsalder. 🙂 Jeg klarte ihvertfall å finne igjen ordene i dag og det var godt for jeg har savnet dem. De er blitt en viktig del av meg. 🙂 annebe:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg