Dag 8, Tromsø


Ishavskatedralen 
 

Da er vi i Tromsø.

Bilen er satt igjen på verksted.

I morgen skal vi hente leiebilen.

Vi var en snartur i byen i går men jeg var sliten så vi var der ikke lenge.

For meg er ferie på grensen til for travelt.

Jeg holder ikke tritt med de andre.

Jeg kjenner tydelig på kroppen at den får ikke den hvilen den har behov for.

Jeg balanserer på en tynn line og blir redd for å falle.

Å sette grenser for hva jeg kan være med på, er derfor utrolig viktig.

Stressmestringsknappen min er ute av funksjon.

Dette fordi stoffskiftet ikke er optimalt enda.

Å lære seg å sette grenser for seg selv er uhyre viktig, men og vanskelig

Jeg kjenner et savn etter Lill

 

Lær å stole på deg selv, lille venn

Senk skuldrene dine, vær ikke redd

Veien blir til mens du går

Ta en ting i gangen istedetfor å se for langt fremover

Ha tillit til prosessene.

Ta deg tid til små, stille stunder i stillhet

Prøv å være i nåtid, akkurat her og nå

Kjenn at pusten din er dyp og rolig

Alt vil gå helt fint

I dag


Kvaløysletta


Sandesundbrua fra Kvaløya over til Tromsøya.


Gondolbanen. Dit skal vi .

Rorbua


Skarven.


Av og til kan det vel føles for alle at SLT er opplevd.


Ølhallen ble etablert i 1928. Damer var forbudt. Når fiskerne satt inne og drakk opp lønnen sin, måtte damene stå ute og prøve å få tak i mannen sin og dra han hjem før han drakk opp alt. Først i slutten av 60-årene fikk damer lov til å komme inn i Ølhallen. 


Her selges kun Mack-øl.


Galleri urinalet. Damedo er et ganske nytt fenomen i Ølhallen.


Da er vi på vei tilbake til Håkøya. Det er kun 15 minutter å kjøre fra Håkøya til sentrum i Tromsø.

Jeg har prøvesmakt litt sushi et par ganger, men har ikke syntes det var noe godt. Jeg vet jo at det er veldig populært så jeg har jo forstått at det må være godt. Det ville ikke vært såmange som hadde vært hekta, hvis det ikke smakte godt. Vi var nok noe nølende til å kjøpe sushi til kveldskos, men den som intet våger, intet vinner, så vi kastet oss ut i det. Vi kan jo ikke være pyser. 🙂 Vi ble gledelig overrasket. Det var faktisk ganske godt. De lakserullene i midten var best. Sushien er laget på en restaurant dom er kåret til en av Norges beste, Rå sushi.

10 kommentarer
    1. Så fine bilder. Jeg er langt sør i Danmark nå, og vi gravidkiloene livet med ro. Kan ikke huske sist vi hadde en så rolig ferie – men det er herlig. Kos deg videre <3

    2. Der har jeg bodd, i Tromsø, på Kvaløya og i Tromsdalen litt ovenfor ishavskatedralen. Mest fantastiske byen jeg vet med mange magiske øyeblikk. Det er viktig å lytte til kroppen og glede seg over dagen. Goodklæmme <3

    3. Så morsomt at du er her! Jeg bor like i nærheten av Ishavskatedralen og fjellheisen 🙂 Håper du har det fint. Klem!

    4. Ha ha ja nå ser jeg at det står skrevet ting jeg ikke har skrevet. Jeg er ikke gravid i alle fall 🙂 men noen ekstra kilo har jeg, men tror ikke jeg kan skylde på graviditetene – de er tross alt 24 og 26 år siden 🙂 Men ferielivet er deilig og rolig – her lades batteriene for et nytt arbeidsår 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg