Dag 4, Bodø – Moskenes


 

Dag 4
Bodø -Lofoten

Anbefaler Thon hotel Bodø, billig og gode senger og frokost, 820 kr for to personer, inkl frokost.

I går hadde jeg et fint møte med Torill Øines.
Se blogginnlegg fra Dag 3.
Hun er en av de jeg samarbeider med på Facebooksiden min, Lillasjel
Når man er åpen for nye mennesker, blir det mange sånne fine møter.
Vi mennesker er så ulike på mange vis.
Jeg er takknemlig for at jeg får låne bilder av så mange kunstnere og fotografer.
Når jeg legger til mine tekster, skaper vi sammen et nytt produkt.
Jeg synes det er fint å kunne gjøre.
Samarbeid er vakkert rett og slett.j
Så dagens gode råd er: Vær raus mot de du møter.oj
Se på hver og en som en du kan bli glad i.
Da er det nettopp de du tiltrekker deg.
Mange gode, koselige mennesker.
De beriker livet ditt, hvis du bare tillater det.

Siden vi fikk noen timer å vente, gav det oss tid til å rusle i byen.
Det igjen gjør at jeg kan vise dere flotte bilder fra Bodø.
I tillegg fikk jeg et menneskemøte til.
Et overraskende ett.
Med en fremmed.
Jeg bestemmer meg for å rusle tilbake til fergekaia før de andre.
Jeg trenger ofte litt lenger tid på å gå og jeg liker å sulle litt alene.
Jeg får et innfall at jeg skal gå gjennom Glasshuset, kjøpesenteret i Bodø.
Plutselig er det en som roper hei.
Kjenner jeg han. Nei, gjør ikke det.
Så vinker han til meg, en godt voksen mann.
Jeg stopper, sier hei og vinker til han.
Kor e du fra, spør han
Romsdalen, svarer jeg.
Kor e det?
Ikke så langt fra Molde.
Å ja, vestlending.
Ja, dere er like åpne som oss, sier han.
Ja, det kan hende sier jeg litt forfjamset.
Jeg forteller at jeg er halvt finnmarking og er på vei dit.
Du og din mann får ha god tur videre, sier han.
Takk, ha det godt , sier jeg og tusler videre.
Min mann var ikke sammen med meg.
Han var jo igjen i byen. 🙂

Når vi kom på ferga, fant vi oss seter sammen med et par unge sprudlende damer, Rebekka og Janne, fra Trondheim.
Da ble det et nytt uforglemmelig møte.
Jane var en selvutnevnt barmhjertig samaritan.
Når det kom et eldre par som lette etter ledige seter ryddet hun plass og sprang rundt i båten for å finne dem.
De var fransk og vi hadde visse språkutfordringer men du verden hvor fint det kan være likevel.
“Tilfeldigvis ” hadde jeg lastet ned Google translate appen.
Den fungerte uten Internett hvis vi brukte engelsk til fransk.
“Tilfeldigvis” hadde samaritanen engelsk som førstespråk, da hun hadde canadisk far.
Slik klarte vi å lage er magisk møte vi ikke glemmer så lett.
“Tilfeldigvis” var franskmannen kunstner og viste oss akvareller han hadde malt under reisen.Rebekka har tatt mange av bildene i dette innlegget.
Så igjen vil jeg minne dere på å være åpen for menneskemøtene
Sjelene danser av glede over å møtes.
Energiene knyttes sammen.
Nettet spinnes og blir sterkere og sterkere.
Hjertet mitt gleder seg.
I dag

E


 

4 kommentarer
    1. Hei!
      Så masse inntrykk 😀
      Mange sprudlende mennesker – flotte bilder og positiv energi 🙂
      Nydelig ver i Bodø også 🙂 Nyt tiden og ferien 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg