Dag 1, Isfjorden – Trondheim

Da er vi på vei
Paden viser 13.33
Fint tall å starte på.
Adele på radioen og nydelig vær.
Turen starter opp til min mors rike.
Med min tro er hun med oss på reisen og gleder seg med oss.
Jeg tror vi er bærere av våre foreldres historie i våre energier.
Har vi mistet noe av den historien, trenger vi å nøste opp trådene.
Det ligger mange vonde minner i den historien jeg bærer med meg.
Min mor måtte tåle mye og det preget ikke bare henne,men også oss barna.
Disse minnene vil aldri bli borte.
Energiene i dem kan man ikke viske bort.
Det man kan gjøre er å slutte fred med de vonde følelsene som følger minnene.
Man kan føye til noen gode minner.
Da kan vi få klippet den røde tråden.

Første etappe går med ferge Åfarnes-Sølsnes. Vi passerer vakre Romsdals og Nordmørsfjorder.
Ferge Halsa- Kanestraum til vakre Valsøyfjord.
Foreløpig er værgudene med oss, himmelen blir blåere og blåere i det landskapet åpner seg opp med trønderske kornåkrer.
Tyholttårnet venter i det fjerne.
Vi booker inn på Scandic Nidelven og finner dagens mål for middag.
Den meksikanske restauranten Frida.
Nydelig mat før vi avslutter kvelden i strålende solskinn og varme på Solsiden.
Sukk, ferien har begynt.
I dag

Beklager de små bildene. Hvis noen kan tipse meg hvordan jeg forstørrer dem på en bærbar,så takker jeg og bukker.

Halsa – Kanestraum



Vakre Trøndelag


Nidelven

Maten svarte til forventningene.Anbefales.

8 kommentarer

Siste innlegg