I dag skriver jeg om favoritt-temaet mitt

 

I dag vil jeg skrive litt om favoritt-temaet mitt

Skal tro hvor mange innlegg jeg har hatt om nettopp dette

Men vi trenger å høre det om og om igjen

Lytt til hjertet ditt

Hører dere det folkens, lytt til hjertet ditt

 

Hjertet roper ikke opp om de store vyene

Det bare dytter deg forsiktig i gang

Små steg akkurat der og da

Ja, kanskje gir de deg en stor drøm

En drøm du kan bære med deg i tankene

Det betyr ikke at du øyeblikkelig skal  si opp jobben din og flytte fra familien og gjøre drastiske ting for å følge drømmen din

Ja, kanskje skal du det også, men da vil veien lede deg dit

Steg for steg

Det er ikke sånn at hjertet sier, dra til Australia og så pakker du kofferten og drar

Nei, da lytter du

Så hører du hva hjertet kviskrer til deg

Det kan være at du skal noe helt annet, men du trenger å få drivkraft til å starte reisen

Jeg har en drøm om å gi ut bok

Det er ikke sikkert den kommer ut noen gang

Jeg håper jo det, men sikkert er det ikke

Men den var drivkraften til å begynne å skrive

Kanskje er det bare det jeg skal

Skrive, bruke ordene

De gir meg jo enorm glede

Og nå når jeg også skriver til andre, gir de andre glede også

 

Når jeg nå sitter her og tar ned ord til andre mennesker

Da lytter jeg

Jeg går inn i min egen lille boble

Så hører jeg etter hva hjertet mitt kviskrer

Sånn som i går når ei dame spurte etter ord, så sang hjertet mitt sol ute, sol inne,sol i hjertet, sol i sinnnet

Jeg fortalte henne at det er litt kø på sjelelinjene for tiden, så hun må vente litt på ordene

Men jeg fortalte og at det begynte å synge i hodet mitt,  så snart jeg så meldingen

Hun sa at noen sang den sangen til henne når hun var barn

Hadde jeg ikke lyttet, ville jeg forkastet denne meldingen om kontakt

Alle ordene jeg får, får jeg fordi jeg lytter

Ja, ikke disse, for disse finner jeg på selv med hjernen min

 

Lytt til hjertet ditt som kviskrer til deg

Det roper aldri, bare kviskrer

Og når du kjenner at det berører deg, så lytt godt og tenk etter

Er dette noe for meg

Lytt nå godt etter

Hva vil hjertet mitt jeg skal gjøre

I dag

 

Ønsker du at jeg skal lytte og ta ned dine Lillasjelord, ta kontakt enten her eller på facebook.

 

Den vakreste boken jeg har lest om det å følge hjertet

Tekst fra Bokklubben

Med 37 millioner solgte eksemplarer på verdensbasis har Alkymisten vært en av de mest elskede og inspirerende bøkene de siste 20 årene. Og fortsatt oppdager stadig nye generasjoner denne banebrytende moderne klassikeren. Boken forteller om den andalusiske gjetergutten Santiago og hans drøm om å finne en av verdens rikeste skatter. Fra Spania reiser han til Tanger og gjennom Egypts ørken til et skjebnesvangert møte med alkymisten. ??Om å lytte til sitt hjerte, forstå tegnene livet gir, og følge sine drømmer. For når du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at du skal oppnå det.
8 kommentarer

Siste innlegg