Av og til blir jeg så innmari forundret at jeg nesten faller av stolen

Å

 

Det er mange som ønsker at jeg skal ta ned ord til dem

Det gjør jeg med takknemlighet

Dessuten er det innmari spennende

De fleste kjenner jeg jo ikke i det hele tatt.

Jeg får et navn og så setter jeg meg ned å skrive

Jeg liker å  se litt på bildet av vedkommende først

Jeg er ikke avhengig av det, men det roer på en måte nervene

Jeg er jo litt redd for å bomme

Heldigivs har jeg ikke gjort det enda

Ihvertfall ikke ut fra de tilbakemeldingene jeg har fått

 

Men at det går an, det forundrer meg

At jeg på en måte vet hvordan et menneske har det uten å kjenne de

Eller jeg vet ikke hvordan de har det heller, for ordene er av og til diffuse

Jeg får jo ikke opp noen opplevelser eller ser hva som har skjedd

Det er bare ordene som vet det liksom

Derfor treffer de også andre enn dem de er skrevet til, inkludert meg selv

Kun den som får ordene vet jo hva det egentlig dreier seg om

Jeg prøver ikke å få opp noe som helst

Jeg bare lar fingrene få bruke tastaturet og finne ordene

Jeg tenker dem ikke først, bare leser dem i det jeg skriver

 

Noen ganger føler jeg det skal være med en sang

Når jeg tok ned ordene i dette innlegget følte jeg det

http://lillasjel.blogg.no/1462300261_03052016.html

Jeg går inn på youtube og der lyser det en barnesang midt imot meg

Blinka Lilla Stjärna Där

Jeg blir litt forundret, for jeg får vanligvis ikke opp barnesanger som forslag til hva som kan være interessant for meg

Når jeg skal finne en sang så leter jeg ofte litt

Noen ganger får jeg noen søke-ord

Andre ganger vet jeg bare inni meg hvilken sang som skal være med

Det er ikke hver gang jeg føler jeg skal ha med en sang heller

Men nå lyser altså denne barnesangen mot meg

Jeg tenker at det må da være feil

Hva har den her å gjøre

Jeg ser litt videre, leter litt rundt, men ender opp med at jeg sender sangen sammen med ordene

Jeg tør ikke å poste den i bloggen enda,  for jeg tror jo den er feil

Stor blir derfor forbauselsen når vedkommende forteller at dette er yndlingssangen til dennes barnebarn

Barnebarnet bruker å synge denne til bestemoren

Hun selv bruker å gå og nynne på den

Da ble jeg nesten blåst av banen

At det går an

Slik er det å følge hjertet

Lytt inni deg til din egen stemme

Den forteller deg hva som er riktig

Tusen takk

I dag

 

Hvis du vil ha ord tatt ned til deg, ta kontakt her eller på facebook

www.facebook.com/Lillasjel

14 kommentarer

Siste innlegg