Er du sikker på at det er dine tanker du tenker

Jeg var på Gran Canaria før påske

Når jeg kom hjem, kjente jeg at jeg var mer åpen

Hvordan man kjenner det spør du kanskje

Det er en følelse jeg får i kroppen

Jeg tar lettere inn ting, både fra den andre siden og fra andre mennesker

Det er  det jeg bruker når jeg tar ned ord til andre mennesker

Jeg bruker det også under healing eller samtaler med medmennesker

 

Så begynte det å strømme på med katastrofetanker

Jeg så for meg i bilder alt galt som kunne skje med mine nærmeste

Det er rett og slett ubehagelig

Jeg legger litt skylden på overgangsalder og hormoner

Man kan bli litt på tuppa da

Heldigvis har jeg nå lært meg teknikker for å snu dette

Jeg ser heller for meg løsninger jeg ønsker

Jeg ser for meg alle mine har det bra

Så gikk det over

 

Så kom helikopterulykken i Nordsjøen

Bang, så var alt tilbake

Kanskje ikke så rart egentlig

Som mor til en nordsjøarbeider

Jeg synes jo som alle andre at det var innmari trist

Det kjennes jo også ekstra når det kunne vært min

Det er naturlig

Alle bildene kom til meg

Fra jeg ser de går inn i helkopteret

Hele prosessen daler ned

Det er vondt

Jeg vet at sånn kan jeg ikke ha det

Det er så minimal sjanse for at noe skal skje

Jeg kan ikke tillate meg å være redd

Noe kan skje samme hva vi gjør

Jeg kan ikke være redd hele tiden
 

Jeg satte meg ned og mediterte

Da kom svaret

Jeg tar jo ned andre sine bilder

Jeg tar ned det som skjer med andre mennesker

Etter at jeg åpnet mer opp, kommer det mer dalende

Det må sorteres

Så ser jeg et bilde i hodet mitt

Et bilde av tre bokser jeg har i en skuff

Av en eller annen grunn ble de boksene med hjem fra min mor

De var på vei til å bli kastet, men jeg tok dem med hjem

Jeg bruker dem til nåler og sikkerhetsnåler

Nå så jeg disse boksene i hodet under meditasjon

 

Den til høyre skal brukes til katastrofetanker

De som jeg ikke vil ha

De går rett inn i boksen og brenner opp

Den boksen er utenfor kroppen min

Jeg ser de bildene gå rett dit

De skal ikke innom meg

Jeg kan ikke ta inn alt som ikke har noe med meg å gjøre

 

Den i midten er min familie

Den er fylt av kjærlighet og glede

Når jeg åpner lokket på den, da bobler det av lykkefølelse

Omsorg, glede, kjærlighet og takknemlighet

 

Den til venstre skal brukes i arbeid

Når jeg har healingkunder eller skal ta ned ord

Da kan jeg ta av lokket på den boksen

Da vil den informasjon jeg har behov for strømme ned i den boksen

Der kan jeg hente det frem

Der ligger ordene til de som ber om dem

Der ligger knuter noen trenger å løse opp

Der ligger vonde opplevelser en kropp har lyst til å gi slipp på

Der ligger sorg og smerte noen bærer på men ikke helt ser selv

Den boksen kan jeg bruke når jeg har behov for det

Når jobben er gjort, kan jeg sette på igjen lokket

 

Etter denne meditasjonen fikk jeg fred igjen

Jeg forstod hvordan det hang sammen

Jeg fikk et nytt verktøy som hjernen kan bruke

Det er fint

Det hadde jeg behov for

Jeg er takknemlig

I dag

 

4 kommentarer
    1. Dypt og vakkert og ærlig. Som jeg sa til Karidansen så har jeg et åpent sinn for alt det merkelige mellom himmel og jord. Du har en herlig måte å fremstille dine evner på. Og din mors bokser var så flotte tanker. Takk for at du deler 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg