Jeg lærer transe

 

Jeg holder på å sanke nye studiepoeng.

Jeg bruker å fleipe med det.

Akkurat nå er det transe jeg øver på.

Ja, ikke å være transe men å være i transe.

Jeg lærer om de ulike stadiene.

 

Første stadium er veldig lett transe

Da er jeg litt i mitt eget modus.

Jeg kan ha øynene oppe.

Jeg skriver ofte i dette moduset.

Når jeg tar ned ord, er jeg i lett transe.

Kobler ut det som er rundt meg for å gi rom for ordene som kommer.

Jeg er lyttende på et vis.

Jeg tenker ikke bevisst på noe, men lytter til de tankene som faller ned i meg.

Når jeg skriver på den måten, slik som når jeg tar ned ord til andre, kommer ordene i det jeg skriver dem.

Hvor fra vet jeg ikke, men jeg sitter ikke og tenker på hva jeg skal skrive.

Jeg skriver de på en måte ned uten å ha tenkt dem først.

Av og til må jeg lese over etterpå for å få klarhet i hva jeg har skrevet.

Det er også veldig lite skrivefeil når jeg skriver på denne måten.

Av og til googler jeg ord jeg har brukt, for det kan komme ord jeg til daglig ikke bruker.

Ord som er litt gammeldags på et vis, eller fremmedord, jeg ikke er sikker på betydniingen av.

 

 

Neste steget lukker jeg øynene

Det stadiet bruker jeg ofte når jeg healer

Jeg snakker og jeg lytter og jeg beveger hender og føtter

Ber jeg hjernen om å åpne øynene, ja da skjer det ikke noe.

Jeg får ikke åpnet dem.

Første gang jeg opplevde dette var på alternativmesse i Ålesund.

Jeg var hos healer Anne Bjørkedal .

Vi satt på hver vår stol mot hverandre og hun holdt meg i fingertuppene.

Jeg hørte alt som skjedde rundt meg på messa.

Hun sa ikke noe og jeg tenkte at dette var innmari kjedelig.

Her skjer det da ikke noe som helst.

Så sier hun at jeg skal åpne øynene .

Ja vel, tenker jeg, men jeg får dem ikke opp.

Hun telte 3,2,1 et par ganger og jeg fikk dem opp.

Jeg kunne også ha begynt å røre på hender og føtter littegrann så hadde jeg kommet tilbake.

Når jeg er i dette stadiet føler jeg at jeg lettere får ned ting jeg trenger å vite.

Løsninger på ulike utfordringer jeg har.

Jeg kan og få ideer til skriving, ord som kommer.

Det hender at jeg da tar meg tilbake og setter meg ned for å skrive

 

 

For å nå neste stadium, må jeg sitte.

Det kan ta litt tid for meg å nå dette stadiet når tankene er mange.

Da må jeg først jobbe litt med ulike teknikker for å roe de ned.

Helt stille blir det ikke i dette stadiet heller.

Noen tanker vil være der for meg.

Alt jeg skriver her er for meg, det må ikke være sånn for alle andre.

Nå reagerer ikke hender og føtter .

De er helt avslappet, på en måte lammet.

Jeg synes det er aldeles deilig å være i dette stadiet.

Det er så innmari avslappende.

I perioder hvor jeg grubler, er transen et viktig verktøy.

Nå når  kjertelen min holder på å våkne opp og produsere stoffskiftehormoner, bruker jeg dette verktøyet mye.

Det gir kroppen min en egen ro og mulighet til å få jobbe i fred uten stress.

Jeg føler det er viktig i prosessene jeg er i for tiden.

En spennende prosess der mitt eget stoffskifte holder på å våkne til liv.

 

 

Så kommer det dypeste stadiet for meg i øyeblikket.

Jeg “forsvinner”.

Det blir som når jeg sover, men jeg sover ikke.

Jeg får ikke noe beskjeder eller tanker på dette stadiet.

Det er bare helt stille, jeg er helt borte, på et vis.

Det føles som om jeg klikker på resetknappen på pcen.

En liten omstart for når jeg kommer tilbake føler jeg meg veldig avslappet.

Selv har jeg aldri noe problemer med å komme tilbake.

Det kan være nok med en brå lyd i bakgrunnen.

Noen som går i døren, telefonen, eller jeg bare våkner forsiktig opp igjen.

Jeg rører først litt på hender og føtter før jeg åpner øynene.

De siste gangene har jeg gått litt inn og ut av dette stadiet.

Kanskje for å lære forskjellen, jeg vet ikke.

Jeg faller bort for så å komme litt tilbake og så faller jeg bort igjen.

 

Jeg er ikke redd for ikke å komme tilbake.

Jeg er helt trygg i det jeg gjør.

Jeg tror healingen jeg selv får virker dypere når jeg er i transe

Jeg tror også at jeg healingen andre får gjennom meg, blir sterkere.

Jeg blir en åpnere kanal på et vis.

Som om man åpner munnen alt man greier for tannlegen slik  at han får større flate å jobbe på.

Likevel må jo andre som prøver dette, gjøre det på eget ansvar.

Er du usikker, la være.

For meg er det et viktig verktøy i min åndelighet.

Jeg kjenner det gjør godt for kroppen min.

Transe er en tilstand som for meg er veldig behagelig å være i.

Nå får tiden øver jeg minst to ganger hver dag.

Deilig er det.

 

8 kommentarer

Siste innlegg