Du har lukket vinduet

Av og til kommer det ord til noen jeg ikke vet hvem det er. Det er ikke til meg, det vet jeg, kan det være til deg?

 

Ser du at du har lukket vinduet
Du har lukket det så hardt igjen at du får ikke åpnet det igjen
Ikke tør du prøve heller
Du er redd for hva du får se der
Se der utenfor din egen trygge verden

Men kanskje tiden er inne til å spørre deg selv
Er det nå så trygt der inne
Kanskje er det der frykten bor
Har du tenkt på det
Kanskje er det ikke der ute den bor
Kan det være at den har funnet bolig hos deg

Kjære deg
Kan det nå være på tide å åpne vinduene
Slippe vårluften inn
Slippe frykten ut
La vinden ta den og blåse den over fjellene
Er det nå du skal ta livet ditt tilbake
Er det nå du skal bli fri igjen
Fri til å nyte solskinnet
Eller kjenne regnet hvordan det sildrer nedover nakken din
Kjenne friheten som er gitt deg
Ta nå frykten i hånden din
Ta så hånden ut av det åpne vinduet 
Så blåser du
Forsiktig, så forsiktig 
I dag 

14 kommentarer
    1. Var her tidligere og leste, men tenkte de ikke var til meg. Men så måtte jeg inn igjen da, for på en måte er de til meg. Jo, jeg har stengt litt for tiden, ikke latt angsten ta meg, men stengt for åndeverden og det jeg vil tro på. Får ikke til, og tviler på alle tegn. Alt kan jo være tilfeldig likevel. Sår fast igjen, liksom enda lengre tilbake enn før. Joda, jeg vet det skal være sånn, men akkurat nå kjennes det ikke sånn. Så jeg har stengt ja, på en litt annen måte. Og i dag er det litt tungt. Men det går over, og ute skinner solen 🙂 <3

    2. Min matgale verden: Du er ikke lenger tilbake enn før, men følelsen når det ikke er der blir vondere når du først har fått smak på det. Det er ikke annet å gjøre enn å lene seg tilbake og vite at plutselig er det der igjen. Ta deg en medistasjon ute i solen og ikke ha noe forventninger og plutselig møter du noen eller du leser noe og vips er du der igjen. Det kan være noe du skal slippe tak i, ikke gruble over, men se for deg løsningen du ønsker. Med en gang man stresser etter svar, stopper det opp. Be om hjelp og hjelpen dukker opp. Ofte rett foran nesen din når du ikke ser etter det 😀 Skal sende deg litt forløsende healing litt senere i dag. <3

    3. Uansett hvor frykten sitter og for hva, blås den vekk, det er jeg jammen enig i 🙂 Langt forbi ørene, langt forbi vinduskarmene 🙂

    4. Du sa at jeg ikke kom til å trenge deg mer. Mye er forbi, men den lille biten av frykt og angst for det nye og ukjente biter fortsatt i meg. Jeg vil det skal forsvinne, men det slipper ikke helt taket. Det er det jeg vet, det som er kjent, og litt trygt. Men jeg vet det bor mer i meg, og nå med to bonusbarn og et i magen, så føler jeg på mye mer ansvar. Jeg må være en trygg voksenperson, og mer bestemt. Jeg må tørre å være hele meg, men så finnes den lille usikre delen av meg fortsatt. Den som ikke er så trygg, som tviler på at ting vil bli bra og at ting vil ordne seg og jobb vil komme. Jeg vil strekke armene ut, men jeg makter det ikke helt. Det er noe som holder meg tilbake, men er ikke helt sikker på hva eller hvorfor. Terapitiden er over, men jeg vet jo at jeg ikke trenger det lenger. Men noe i meg er skremt og redd, samtidig som noe i meg gleder seg. Jeg vil gi slipp, men det er vanskelig. Bare jeg visste hvorfor og hva, så jeg kunne gått ordentlig videre.

    5. Margrethe: Vi vil nok ha den lille usikre i oss uansett. Bekymringer for barna, for sykdom, osv. Helt trygg blir vi nok aldri. En god øvelse er å snakke med ditt indre barn, ikke det lille du bærer, men deg selv som barn. La det barnet fortelle deg hva det er redd for og forklar så at nå er du voksen og passer på det og dere må begge lære dere å ta ting som de kommer, for vi har aldri noen garantier for at livet er kun trygt. Vi må lære oss å leve med det utrygge. For meg hjelper det ofte å si at hvis jeg ikke kan påvirke noe, da må jeg la det gå for det er ikke vits i å bekymre meg for det. Det er og viktig at du ikke, du som er åpen, tar ned andres bekymringstanker. La de tankene som bekymrer deg gå i elven til rensing eller bli knust til sand, eller lignende teknikker. Jeg skal en dag skrive om når jeg fikk sånne tanker for noen uker siden og benyttet meg av tre små bokser. Får se i løpet av uken om jeg får skrevet det ned, skal sende deg linken. Husk at du går inn i et nytt og spennende liv. Ingen kan vente av deg at du bare er trygg og selvsikker i din nye rolle, men gjør du så godt du kan, kan ingen forvente mer av deg, heller ikke skal du forvente mer av deg selv. <3 Husk og på hvor dyktig du har vært så langt. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg