Ingen kan si at den åndelige utviklingen bare er solskinn

 

Ingen kan si at den åndelige utviklingen bare er solskinn

Det ville være å lyve

Noen ganger står vi fast

Vi er utålmodig

Vi forstår ikke helt hvorfor vi står fast

Å se seg selv er ikke så enkelt

Av og til er det direkte ubehagelig

 

Vi blir nemlig vist hva vi må jobbe med

Ofte vil vi ikke se det

Det kan derfor ta litt tid

Og det kan smerte når oppdagelsen kommer

 

Jeg har nettopp hatt en sånn oppdagelse

En svært ubehagelig en

En som jeg ikke vet helt hvordan jeg kan takle

Jeg er blitt vist hvor sårbar jeg er

Jeg er fortsatt altfor hårsår

For nærtagende når jeg møter et nederlag

Når noe ikke fungerer perfekt

 

Så hva gjør jeg

Jeg har innsett det

Det er ubebehagelig, men nødvendig

Man kan ikke endre noe før man har erkjent hva man bør endre

Hvordan jeg skal gå frem, det vet jeg ikke enda

Det er det ubevisste ønsket om å være perfekt

Fornuften sier at sånn kan det ikke bli

Jeg vil møte motstand 

Noe annet er urealistisk å tro

Så hva gjør jeg

Jeg vet ikke

I dag

10 kommentarer
    1. Hmm… jeg er sikker på at du finner ut av det der. Det virker som du kan definere en utfordring og la den ligge til du føler den er moden til å gjøre noe med 🙂 Lykke til

    2. Motstand møter vi alltid, og motstand er bra, for av motstand blir vi sterkere. Ønske om å være perfekt er slitsomt, perfekt er ikke nødvendig, men samtidig gjør det jo at du blir en som er grundig og vil gjøre ditt aller beste… Alt i alt blir sluttresultatet, som er deg, helt fantastisk! <3

    3. Man må ha litt oppturer og nedturer underveis. Og perfekt vil ikke jeg bli hvertfall 🙂 Jeg mener jeg er bra nok som jeg er 🙂 …Og det verste er at jeg MENER det også .-D he-he

    4. Nei, det der er ikke lett! Ingen er vel perfekte, så det må ikke være et mål for meg. Men noen ganger stanger man hodet i veggen, og kommer ikke videre. Det er vel da man lærer tålmodighet! Ha en fin dag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg