Av og til ønsker jeg å være en annen

 

Av og til ønsker jeg å være en annen

Jeg blir lei av å være meg

Jeg oppfører meg ikke slik jeg skulle ønske

Jeg lar meg for lett vippe av pinnen av følelsene mine

så hva gjør jeg

Jeg er nå en gang prisgitt denne personligheten

Litt sent å spørre om å få bytte etter femti år

Fristen har gått ut

 

Noe må likevel endres

Jeg vet bare ikke helt hva

En løsning er å innskrenke de som får se meg

De som tåler den jeg er

Den usensurerte utgaven

De som ikke lar seg vippe av pinnen om jeg sier noe dumt

Som forstår at ordene bare faller ut før tanken 

Kjedelig løsning, men en mulighet

 

En annen løsning er å bli tøffere

Jeg vet bare ikke hvordan jeg kan bli det

Følelsene kommer også kastet over meg

De er så mange og store at jeg ikke bestandig klarer å hanskes ved dem

De slår meg i bakken, gjør meg svak

Jeg blir sliten av disse nedturene

Jeg elsker mennesker

 

Kanskje er det på tide med en transformasjon

Som sommerfuglen

På tide å krype ut av kokongen min og bli en annen

Jeg vet jeg har en annen inni meg

Inne i sjelen min

Der er jeg i en annen modus

 

 

Disse ordene ble skrevet for en uke siden, men jeg kom ikke videre på de

Etter det har jeg blitt vist ulike situasjoner fra jeg var barn

Nå forstår jeg hvorfor jeg blir så lei meg når jeg sårer noen

Jeg mener jo ikke å såre

Min mor  sa mye som for meg var veldig sårende

Når jeg da sårer andre, tar jeg inn de samme følelsene jeg selv fikk

Hvorfor jeg var så tjukk, hvorfor jeg ikke “ville” arbeide

Hun forstod ikke og trodde heller ikke på meg når jeg prøvde å forklare at kroppen min ikke ville fungere

Ord som du er umulig og du lager bestandig styr og du er så vanskelig hele tiden

Det var sikkert ikke noe mer ordvekslinger enn i andre hjem, men jeg var et barn og deretter voksen,  som sugde det til meg

Jeg la alle negative kommentarer på et stort lager i kroppen

Et negativlager

Er det ikke ofte det vi gjør

Vi plukker opp hver en kommentar som ikke er positiv og legger oss den på minnet

Så tar vi den frem hver gang vi får en mullighet

Vi tror helt og fullt på at det stemmer

Lageret blir fullere og fullere

Hos meg ble det proppende fullt av negativitet

 

I voksen alder har jeg begynt å plukke disse setningene ut av  det store lageret

Lageret som man også kan kalle kroppsminnet

Jeg har plukket en etter en ettersom jeg har fått de vist for meg

Jeg har snudd og vendt på de

Jeg har forstått at jeg er ikke så ille likevel

Jeg er faktisk ganske så ok

Men noe satt altså igjen

Derfor disse sterke reaksjonene på episoder som for andre er en bagatell

For meg var det store fjell å forsere

Men nå er jeg så heldig å ha en indre coach

Den viser meg på ulike vis hva som ligger bak

Denne uken har en etter en av disse episodene falt ned i hodet mitt

Det er på tide å kaste mer søppel

Nå skal jeg finne gode øvelser jeg kan bruke til å få snudd disse tankene når de kommer tilbake

Lageret skal ryddes

I dag


 

6 kommentarer
    1. Jeg tror vi mennesker skal transformeres. Så jeg tror det du føler er helt naturlig.
      Jeg tror kvinner skal bli tøffere og mere målrettede og egoistiske midt i livet. De har ikke gjort annet enn å tenke på andre frem til da.
      Og jeg tror menn skal bli mer uselviske og oppmerksomme og omsorgsfulle midt i livet. Vi har ikke gjort annet enn å tenke på oss selv hele livet.
      Hilsen en som selv har “transformert”.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg