Tankehavet

 

Noen ganger blir jeg litt beveget

Følelsene svinger litt

Det blir litt stille rundt meg

Heldigvis har jeg selskap av meg selv

Da har jeg ikke mulighet til å kjede meg

Jeg kan jo prate med meg selv

Jeg gjør og det

Jeg prater og med andre

Inne i mitt hode

Fine samtaler

Oppløftende heldigvis

 

Jeg kan være en travel person å være rundt

Alene med meg selv

Alle tankene som må sorteres

En hel jobb bare det

Sortere de i mapper

Noen skal kastes

Andre gjemmes litt bort så de tar mindre plass

Mens noen får stå fremme så jeg kan få tak i dem når jeg ønsker det

Av og til er de veldig mange

Noen ganger rett så irritererende

Da går de i loop

Kommer igjen og igjen til jeg sier stopp

Da setter jeg opp et stort stoppskilt i hodet

Deretter leder jeg de tankene over til et knuseverk

Jeg ser de forsvinne og bli malt til sand og ført ut i havet

 

Havet ja, hvordan kan jeg glemme havet

Det som består av bitte bittesmå dråper av vann

Du verden hvor sterk de blir når de står sammen

Når de er enig om en oppgave, kan ingen stoppe dem

De kan gi en fred og ro eller de kan rasere

Tenk hvis mine tanker er en del av tankehavet

Tenk om min tanke som er så liten , kan nå ut til andre sine tanker

Tenk om de slår seg sammen

For en kraft de sammen vil oppnå

Hver en tanke består av vibrasjoner av energi

Et hav av de gode tankene kan da utrette mirakler

Ja, kanskje til og med fred i verden

Hvis man ser litt stort på det

Du verden hvor travelt jeg har det

Jeg og tankene mine

Jeg prøver jo å nå ut til dine

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg