Kjenner du meg?

 

Kjenner du meg

Nederlag er navnet mitt

Jeg like å hoppe på folk så de snubler og faller

Det er noe av det morsomste jeg vet

Av og til kan jeg og smyge meg inntil deg så du ikke ser meg

Jeg ligger der og lurer og sparker deg lett i beina 

En stund greier du å takle det

Du forstår ikke helt hva som skjer deg

Når jeg føler tiden er inne, tar jeg et kjempehopp og slår deg i bakken

Når du ligger der og kaver etter luft, da ler jeg

Hver gang jeg hopper, ta jeg et bilde

Det bildet lagrer jeg i kroppen din

Kroppen putter det i ryggsekken du bærer på som heter vonde opplevelse

Av og til blir den sekken stor og tung å bære for deg

Du knekker ved tyngden

Du greier ikke mer

 

Jrg skal si deg en ting jeg, Herr Nederlag

Nå må du forberede deg på tøffere tider

Jeg har nemlig tatt en viktig beslutning

Jeg vil ikke bære på deg noe mer

Jeg vil ha deg ut av sekken min

Opplevelsene vil jeg fortsatt ha der

Følelsen av deg, Herr Nederlag, skal jeg kaste

Er du så stor og tung at jeg ikke får tak i deg, sier du

Haha, det kan du tro

Jeg skaffer meg den største gravemaskinen jeg kan finne

Først starter jeg med å bryte deg ned i mindre biter

Da blir du ikke så tøff i trynet lenger

Bit for bit bryter jeg deg ned

Noen biter brenner jeg i ovnen

Jeg ser flammene sluke deg

Andre biter  sender jeg til et knuseverk så de blir til sand og fører dem til havet for rensing

Haha, ser du

Sakte, men sikkert skal jeg ta tilbake kraften min

Hvis du nå  velger å komme tilbake, er jeg forandret.

Nå er jeg sterk 

Jeg kan takle deg

Du er også endret

Du er faktisk bare et ord for meg nå

Det kan jeg takle fint

Det følger ingen vonde følelser med deg lenger

Kun et ord

I dag 

 

12 kommentarer

Siste innlegg