Ikke la hatet brenne deg opp

Hat og frykt er følelser som kan ødelegge mye for oss

I et menneskemøte ble jeg fortalt en sterk historie

Jeg fikk tillatelse til å gjengi noe av det her, for det er så viktig

Denne personen fortaltte meg det sånn:

 

Jeg hatet min mor

Jeg hatet henne så sterkt at hatet holdt på å spise meg opp

Jeg ble rett og slett syk av det

Så hørte jeg min bestemors stemme i hodet

Du må få slutt på det hatet ditt

Du må slutte fred med din mor,  hvis ikke vil det hatet ødelegge deg

 

Min mor var på sykehjemmet

Hun var dement og ute av stand til å ta vare på seg selv

Jeg begynte å besøke henne flere ganger i uken

Jeg dullet og stelte og pratet med henne

Jeg forstod at dette var noe jeg måtte gjøre

Jeg måtte gjøre det for meg selv

Ikke for henne, men for meg

Hvis ikke ville hatet ødelegge livet mitt

 

Nå har jeg gjort dette en stund

Det går mye bedre

Dette hatet som brant i meg var farlig for meg

Det ødela livet mitt

Jeg måtte legge ting bak meg for så å kunne bli satt fri selv

Det gjorde jeg

Det måtte jeg gjøre

For min egen del, ikke for hennes

 

Jeg takker henne for hennes  historie

Det er viktig det hun forteller her

Hun kunne ikke endre fortiden

Hun kunne ikke konfrontere moren

Hun måtte bare gå videre

For sin egen del

Hører dere det

Hun måtte legge det bak seg for at hun selv skulle finne fred

Det er viktig

I dag

 

16 kommentarer

Siste innlegg