Du verden hvor jeg lengter

Du verden hvor jeg lengter

Jeg lengter etter blomstene

Jeg lengter etter  fargene

Jeg lengter etter lyset

Jeg lengter etter solen

Jeg vil kjenne på kroppen hvordan  fargene skaper glede inni meg

Hver farge har sin energi

Prøv å tenke på en farge

Lukk øynene og si hva den fargen betyr for deg, for din kropp

Hvordan beskriver den deg

Ikke tenk på hva som har den fargen, men hvilken følelse den gir deg

Kjenn også litt etter om du savner en farge

Se hvilke farger som kommer til deg, inne i hodet ditt

 

Jeg vil kjenne lyset fylle hver en celle så jeg våkner til live igjen

Jeg har vært i dvale så lenge

Jeg vil begynne å leve igjen

Jeg vil blomstre akkurat som blomstene på engen

 

Sjelen min lengter også

Den lengter også etter å få blomstre

Den lengter også etter å glede meg med sine farger

Den lengter etter å få slå ut i full blomst

Akkurat som blomstene om vinteren, har den ligget i dvale

Slik er den åndelige utviklingen

Av og til får vi stillstans, før vi igjen går inn i nye prosesser

 

I perioder har vi behov for å stoppe opp litt

Hvile oss i det som er

Akkurat som det er, tungt eller lett eller midt i mellom

Kanskje tvile litt, så nye tanker får komme til

Uten tvilen, vil vi ikke åpne opp for noe nytt

Vi skaper nye tanker

Nye ideer får gro i oss

Neste gang du tenker, nei det tror jeg ikke på

Så tenke heller, hmmm, kanskje skal jeg utforske det litt mer

Hva om jeg tar feil

I dag

 

12 kommentarer
    1. Lengter veldig mot våren ja …deilig temperatur med sol her i dag…så føltes faktisk litt vårlig :)) Grønt tenkte jeg på..og det forbinder jeg med håp..og vår da… God helg <3

    2. Første fargen som ofte dukker opp er gul. Ikke fordi jeg går kledd i gult eller noe, men gul er liksom MEG på innsiden 🙂 Gleder meg til mye farger ute, det blir bra 🙂

    3. Jaaaaa! Akkurat!! Nå om dagen koser jeg meg i malerbutikker. Jeg er så glad i å sette farge på tilværelsen, både rent konkret og i overført betydning! Jeg gleder meg til å fargelegge et nytt hjem, sjøl om jeg ikke har det nye hjemmet ennå….men det er stas bare å glede seg!! 😀

    4. Aldri før har våren vært nærmere, vi må bare vente litt til 🙂 Og jeg gleder meg også til alle blomstene kommer i rosa og lilla nyanser! Og sommer er lyse og lette farger som gjør meg glad. Så herlig at du fikk meg til å drømme litt om sommer nå, for ute blåser og regner det så jeg nesten tror det er høst. Ha en herlig helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg