Jeg er en liten pike jeg

Jeg er en liten pike jeg

Dypt inne i meg sitter hun

Jeg tok meg en prat med henne her en dag

Hun er litt molefonken

Litt nedstemt for tiden, ikke helt i humør

Jeg måtte jo spørre henne hvorfor

 

Hun føler hun får ikke vist hvem hun er

Hun får ikke brukt seg selv som hun ønsker

Hun er giddeløs, men samtidig rastløs

Hun har så mye hun kan holde på med, men så gjør hun det ikke

Da blir det litt kjedelig, synes hun

 

Da må jeg jo fortelle henne at nå går det mot vår

Da blir alt lettere

Lyset kommer tilbake

Solen titter snart inn gjennom vinduet igjen

Å være uten sol i over 3 måneder, kan være tungt nok i seg selv

Da blir det lettere for henne å komme seg ut

Frisk luft og mosjon gjør jo underverker

Det vet vi, både hun og jeg

 

Jeg har forståelse for at hun blir litt motløs

Jeg har tatt noen store avgjørelser de siste månedene som har rammet henne også

Da er det lov å bli litt motløs

Vi blir enige om at vi får finne oss i å være litt passiv en stund, både hun og jeg

Sakte, men sikkert får vi så krype ut av hiet vårt igjen

Vi greier det sammen

Det er utrolig hva vi to klarer når vi samarbeider

Den lille piken og meg

Vi gleder oss til solen kommer

I dag

8 kommentarer
    1. Ja, hører litt til henne inni meg og for tiden. Hun som hele tiden strever med at alt skal være perfekt, at hun ikke skal gjøre feil, for hun må ikke gjøre feil, da kan noen bli sinte på henne, og det kan hun ikke leve med. Jeg skal inn og snakke litt med den lille piken jeg, og finne ut hvorfor hun har det som hun har det. Hun hos meg altså 🙂 Rart, eller, egentlig ikke da, at du blogget dette nå 🙂 <3

    2. Spør henne hva som skjer om noen blir sinte på henne? Om det egentlig betyr så mye lenger nå når du ordner opp for henne ? <3 Vær snill med henne, hun har behov for å få litt trøst <3Min matgale verden:

    3. Jeg kjenner meg nok også igjen i denne vesle jenta. Den vesle jenta i meg hare følt seg tråkket på og utnyttet noen ganger….men jeg er jo voksen, så jeg trenger ikke tillate slikt mer. Det sier jeg til henne! Klem<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg