Du leter så inderlig etter veien

I dag er nyttårsaften. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle skrive eller egentlig hadde jeg skrevet et innlegg, men når jeg våknet i dag visste jeg at det var feil. Jeg begynner på et helt nytt avsnitt av mitt liv nå med blanke ark og fargestifter og det er opp til meg selv å fylle de arkene så de blir så vakre som overhodet mulig. Det slo meg at disse ordene som også kom i går til en venn, også gjelder mange av oss andre. Vi er hele tiden på leting uten helt å forstå at vi må være i nuet. Godt nytt år til alle Lillasjelvenner. <3

 

Kjære venn

Kjære, kjære venn

Vi ser at du leter

Du leter så inderlig etter veien

Din vei

Det du ikke ser er at du allerede går på den veien du skal gå

 

Du er der allerede

Akkurat der du skal være

Akkurat på rett tidspunkt

I det du leter etter noe som ikke er kommet enda, mister du øyeblikket

Nuets øyeblikk

Lærdommen underveis

Lærdommen i det du står stille

Det er mange opplevelser å hente i nuet

I det å oppdage den fasen du er i, akkurat nå

Så vårt råd til deg er å stoppe å lette

Det du skal lære, kommer til deg

Helt av seg selv

Visdommen bærer du allerede med deg

Sjelen din vet

Den vet alt du har behov for å vite

Du er verdifull

Du er enestående som menneske på jorden

Unik

Det er alt du trenger å vite

Du er god nok

Du kan det du må kunne

Du trenger ikke lete lenger

Bare vær tilstede i livet ditt

I dag

 

14 kommentarer
    1. Ja, veldig mange er for opptatt av det som har vært, eller det som skal komme, og glemmer øyeblikket 😮 og det er jo ikke bra.. Ønsker deg en god kveld og mange fargerike ark framover 🙂 nyttårsklem <3

    2. Ja, vi har så lett for å ville se “Over Horisonten”….men da glipper nuet! Så blir dagene en endeløs rekke av tilsynelatende like dager! Jeg tror vi trenger de periodene der det kjennes ut som om alt står stille også. Her tror jeg det er “stille før stormen” nå, og at 2016 vil by på store forandringer for meg. Takk igjen for ordene du tar ned/tar inn! Ønsker deg Godt Nytt År! 😀 Håper du kommer godt i gang med sjølstendig virksomhet. Det er nok en grunn til at du ikke skal sitte på et kontor! <3

    3. Det er bare så deilig å lese:) Jeg kjenner det gir meg en ro innvendig:) Jeg er veldig glad for deg og veldig glad for bloggen din:) Ønsker deg en nydelig nyttårsfeiring og et eventyrlig godt nytt år:) Klem:)

    4. karidansen: Ja, vi venter hele tiden på noe og da vil vi bestandig vente istedetfor å manifestere det her og nå og leve i det som er. Men det er slett ikke enkelt dette, å leve i nuet 🙂 Godt nytt år til deg også og håper vi får gode forandringer både du og jeg <3

    5. godt nytt år,og takk for gode ord på årets siste dag.Det er så sant,vi trenger ikke streve etter det som ligger der ute ,men nyte det som vi har i nuet ))

    6. Så flotte ord som avsluttning på dette året! Takk for dem. Jeg ser frem til å følge deg i 2016, med fine ord og flotte tegninger. Ønsker deg en fin kveld 🙂 Nyttårsklem <3

    7. Så flotte ord på selveste nyttårsaften <3 Ønsker deg et inspirerende og godt nytt år, et år fullt av kjærlighet til deg selv og andre. Nyttårsklem fra Mette.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg