Hiv skoene og gå barføtt

Da sitter jeg i bilen på vei til julebesøk

en annerledes jul for oss

Jeg skulle pynte til jul hjemme i går

Det fikk jeg ikke gjort

Jeg kommer derfor hjem til et upyntet og fortsatt litt rotete hus

Det kan jeg ta tak i når jeg kommer hjem

 

Det er tid for endring

Hverdagen min vil bli annerledes

Derfor gjør det meg ikke noe at mine juletradisjoner blir brutt 

Det er ikke det som er viktig

Det som er viktig er å ha det godt

Så godt som man klarer å få til

Være en aktiv medskaper til gode, fredelige dager

Være takknemlig for alt det jeg har og alt jeg kan gjøre

Alle de som jeg er glad i

 

Hele tiden har vi valg

Det å velge med kjærlighet i hjertet er viktig for meg

Tenke de gode tankene

Alle de fine menneskemøtene

Englebildene i dag kom foran nesen min i det jeg var på vei ut i bilen

De ville så gjerne være med så teksten kom lett

Budskapet er viktig

Ta et valg

 Velg å gjøre det beste ut av det du har

Ikke la fortiden styre fremtiden

Fortid er nettopp det, fortid, det er over

Det er dagen i dag vi kan prege

Så kast skoene, nyt  å være barbeint 

I dag

12 kommentarer

Siste innlegg