Bli ikke lurt så du betaler for feil produkt

Jeg er en selger

Jeg tenker markedsføring

Jeg vil ha noe igjen for det jeg selger

Betalingen jeg ser etter, er  indre fred

Jeg vil ha et godt liv

Fredelig og rolig

 

Da tenker jeg

I nabolaget mitt er det ikke rolig for tiden

Freden ser ikke ut til å være tilstede

Hvis noe mangler, da må det være behov for mitt produkt

Hvis jeg da går rundt og leverer regler i alle hus

Samtidig med at jeg skriker opp om alt som skjer rundt meg

Jeg kjefter og smeller, er sur og grinete og nekter å høre på argumenter

Kanskje jeg også truer med å skyte noen eller smeller en knyttneve i trynet deres

Eller kanskje jeg til og med tenner på huset

Vil da freden senke seg

Vil de høre på meg da

Vil de forandre seg og bli sånn som jeg ønsker at de skal være

Får jeg fred i betaling

Nei, jeg gjør ikke det

Jeg får bare mer ufred

Jeg får krig i nabolaget mitt

Hva kan jeg så gjøre for å få den betalingen jeg vil ha

 

Jeg må oppføre meg skikkelig

Jeg må være snill og grei

Ingen hører på meg hvis jeg ikke er det

Jeg kan ikke hele tiden klage og syte og kjefte og smelle

Da blir jeg ikke hørt

Jeg får ikke solgt produktet mitt

Det blir ikke fred rundt meg hvis jeg hele tiden fokuserer på det som er galt

Og holder ikke jeg fred selv, vil det ikke bli fred rundt meg heller

Hvis jeg selger hat og sinne, får jeg ikke kjærlighet i betaling

Betalingen kommer i mer ufred

Det betyr ikke at jeg skal være likegyldig til hva som skjer rundt meg

Jeg skal informere, hvis noen er uvitende, men på en saklig måte, ikke med hat i ordene

Kanskje noen har vansker med å lære og trenger litt ekstra hjelp

Andre er kanskje så vant med krangling og ufred i hjemmet, at de har vansker med å snu

Kanskje de ikke har sett dette produktet før, som jeg kaller fred

De vet ikke hva det er

Jeg må og være oppmerksom på alle konkurrentene mine

De er aktive i nabolaget med å spre propaganda og bruker ufine metoder som løgn og trusler

Men det aller vikigste er nok at jeg har med meg riktig produkt

Hvis jeg tror jeg selger fred, men det er ufred i sekken min

Ja da får jeg ikke betaling for produktet heller

I dag

 

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg