Hva vil du se


 

I dag spør jeg

Hva vil du se, kjære venn

Ser du fargene

Alt det vakre som er rundt deg

Ser du hvordan steinene forandrer farge

Bare ved hjelp av litt vann

Noen dråper vann

Mer skal det ikke til før de små grå steiene, eksploderer i et mylder av farger

Er det ikke vakkert

 

 

Skjønner du hvor jeg vil hen

Hvorfor spør jeg om hva du ser

Tror du at det kun dreier seg om steiner

Naturens måte å skape kunst på

Nei, det dreier seg om hvordan vi lever

Hva vi ser, hva vi sier, hva vi gjør

Hvordan påvirker vi verden rundt oss

 

 

Hvordan møter vi våre medmennesker

Møter vi dem med omsorg og varme og gode ord

Eller slår vi dem i bakken så de blir like fargeløse som steiner som ikke er dekket av vann

Hvor er du hen i dette landskapet, kjære venn

Hvor er du hen

Hva er du med på å skape

Er du sikker på at du bidrar til en bedre verden

I så fall, takker jeg deg for ditt bidrag med et stort smil

Sammen endrer vi verden

I dag

 

8 kommentarer
    1. Ja, det handler om hvordan vi møter folk, og om hvordan vi fargelegger dagene…både for oss selv og andre…Må innrømme jeg har tatt fram gråblyanten i dag…. Men jeg skal snart hente fargene …

    2. Noen ganger ser vi alt i svart/hvitt selv om ting er full av farger. Kommer helt an på dagsformen og sinnstemning. Bildene illustrerer det godt synes jeg. Og våte steiner er fantastisk. Jeg har forresten en skål med steiner og vann i her på stuen. Og så er det en oransje stein med lys i midt oppi som vannet renner gjennom. Kjøpte den på en steinbutikk for mange år siden. Den er beroligende å se på, jeg liker den 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg