Jeg legger frem et blankt ark

Jeg legger frem et blankt ark

Et skinnende hvitt ett

Jeg skal fylle det med roser

Røde, hvite, gule, ja alle farger

Kanskje også flere blomster

I alle regnbuens farger

Slik vil jeg og fylle dagen min

En helt ny dag

Uten innhold av noe slag

Jeg kan bruke den som  jeg vil

Fylle den med glede og solskinn

Eller sure miner

Nei, sure miner er det rett og slett ikke plass til

Ikke i min dag

Vi må nemlig legge forholdene til rette

For det gode

Det som er bra for oss

Det som kan fylle oss på en god måte

Skape trivsel og velvære

Det kan vi gjøre uansett hvilke begrensninger vi har

Jeg legger frem et blank ark

Et skinnende hvitt ett

Jeg kjenner det sitrer i meg av glede

Glede og forventning

Jeg takker for muligheten jeg får

Muligheten til å fylle det arket til randen

Om det er det jeg ønsker

Mitt blanke ark

Min nye dag

I dag

10 kommentarer

Siste innlegg