Steng det ute, sier de

Steng det ute, sier de
Steng det ute
De skulle bare visst
De skulle bare visst hvor mye jeg prøver
Prøver å stenge ute
Stenge ute det hodet mitt ikke vil ha

Det er så vanskelig
Jeg suger til meg alt
Alle lyder, alle ord, alle bevegelser
Hjernen min er som et trekkpapir
Et sånt papir som suger til seg alt
Også det jeg ikke vil ha
Akkurat nå er der musikk
Musikk jeg ikke liker
Det er ikke min musikk, ikke min rytme
De forstår ikke at feil rytme er slitsomt for meg
De rister på hodet av meg
Steng det bare ute

Men hjelp meg da
Jeg finner ikke en av-knapp
Det er ikke en sånn knapp i mitt hode
Ingen bryter som jeg kan slå av
Ingen volumknapp heller
At de ikke kan forstå hvor hardt jeg prøver
Hele tiden må jeg tilpasse mitt kaotiske hode til omverdenen rundt meg
Uten volumknapp, uten av knapp
Av og til blir jeg så sliten
Da må jeg finne meg et stille sted
Der jeg bare hører meg selv
Noen ganger er nemlig alle mine tanker mer enn nok
For meg
I dag

 

,#høysensitiv

10 kommentarer
    1. Ojda, hørtes slitsomt ut. Har det litt sånn selv, sanger som plager livet av meg, om og om igjen samme strofe… I dag reiser jeg på hytten, to dager i ensomhet bare Bonnie og meg, gleder meg. Godt å være alene, for det er så mye i hode likevel som du sier. Fin beskrivelse… 🙂

    2. Jeg klarer ikke så godt flere lydkilder samtidig. Er jeg alene på jobb,er jeg gjerne den som skrur av radioen som summer og går i bakgrunnen. Ser jeg på tv, vil jeg helst ikke snakke noe særlig samtidig…….På toget vil jeg helst sitte i stillevogn, slik at jeg kan se på landskapet rundt meg ….uten å måtte konsentrere meg om det som blir sagt til meg……. På kino eller teater synes jeg publikum kan ti stille når de har satt seg……….. sjøl om forestillingen ikke har begynt…Men….jeg kan ikke bestemme alt,heller…. 😉 Det viktigste er å ha mulighet til å trekke seg tilbake når hodet og sjelen trenger ro! 🙂

    3. Det er en fin ting med elbiler…de er stille. Man har alt for mange lydinntrykk i dagens samfunn. Man trenger stillesoner. Når jeg er alene, er det sjelden radio eller TV står på. Jeg synes det er godt med stillestundene 🙂

    4. Jeg er jo høysensitiv så hjernen min har vansker med å stenge av det jeg ikke vil ha. Mange som ikke forstår at det kan være vanskelig 🙂 jeg har heller ikke på lyd når jeg er hjemme alene. Eva:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg