Jeg må ha tid


Jeg må ha tid til tankene mine
Jeg må ha tid for meg selv
Jeg elsker å være en del av en flokk
Men jeg elsker også å være alene
Det er da ting faller på plass

Det er da jeg lytter
Lytter til min indre stemme
Finner igjen min indre rytme
Av og til er det som om jeg mister den
Rytmen min
Når jeg skriver er jeg og i en rytme
Som i en sang, som en melodi
Jeg kan ikke skrive i andres rytmer
Jeg mister konsentrasjon
Jeg greier ikke å stenge ute det kroppen min ikke liker
Derfor må jeg ha alenetid

Havet er i min rytme, i min sang
Havets dønninger eller bekkens sildring
Det er viktig å finne sin egen rytme
Sangen man bærer inni seg
Lyden av hjertets stemme
Det kviskrer deg så kjærlig
Den vil deg så vel
Lukk øynene
Kjenn godt etter
Kjenner du kroppens rytme
Når du er i den rytmen, har du det godt
I dag

 

10 kommentarer
    1. Jeg er også avhengig av alenetid….og det har kommet mer ettersom jeg har blitt eldre. Nå skjønner jeg ikke hvordan jeg skulle ha maktet å ha folk rundt meg støtt. Da unga var små, var min alenetid ofte begrenset til kjøreturen til og fra jobb! 🙂

    2. Jeg ser det veldig godt på min datter, at hun trenger tid for seg selv. Hun er bevisst på det selv også 🙂 Sånn er vi nok, de fleste 🙂 Vi trenger tid til å se oss selv, samtidig som vi aldri ønsker å bli alene 🙂

    3. Jeg kjenner også sterkt på det med å ha tid for seg selv.Det er strengt tatt en nødvendighet..kanskje fordi jeg alltid har tilhørt en stor flokk , kanskje både alder og nattevakter krever det… Det var veldig fint skrevet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg