Har du mange følelser inni deg

Har du mange følelser inni deg

Jeg har tonnevis

De hopper opp og ned som en jojo

Jeg lar meg berøre hele dagen igjennom

Tenk hva vi ville vært uten

Uten en eneste følelse

Det måtte være inderlig trist

 

Tenk hva jeg da ville ha mistet

Jeg ville ikke bli rørt over noe lenger

Ingen tårer for en vakker sangopptreden

For å se storebror gi lillebror en suss

Forventningene som danser i kroppen før en reise

Og for ikke å snakke om gleden

Gleden over solen og over de jeg er glad i

Kjærligheten til de alle sammen , som står meg nær

Takknemligheten over hva jeg har

Hvilken rikdom jeg lever i

 

Ja, jeg ville og miste noen såre dager

Dager jeg er lei meg

Sorg og smerte, som vi alle går igjennom

Et mørke som kan være vanskelig å finne veien ut av

Men hva ville det vært erstattet med

Likegyldighet

Ikke noe å bry seg om

Bare å være likegyldig, uten å reagerer på hverken kjærlighet eller ondskap

Uten smil og gode klemmer

Uten gleden

Hvordan kunne jeg klart meg uten den

Jeg tror jeg vil omfavne følelsene mine

Alle sammen, på hver sin måte, former de meg

De er en del av meg

Det er ganske så fint

I dag

 

4 kommentarer
    1. Jeg har masse følelser inni meg jeg også, men samtidig føler jeg meg veldig stabil, ikke sånne voldsomme topper eller dype daler 🙂

    2. frodith: Jeg er mest hoppende på den positive siden heldigvis, blir veldig lett rørt , så tårene renner fordi jeg er beveget. Så nettopp Aces danse i Norske talenter og da tørket jeg mye tårer, mens han ved siden av meg knappt gadd å se opp,hehe. Vi er forskjellige ja 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg