Det er noe som forundrer meg ved det åndelige

Det er noe som forundrer meg veldig med det åndelige

Og det er egentlig ikke det åndelige

Der har jeg det helt fint

Det er de som ikke tror på det åndelige

Nå skal hver enkelt få la være å tro  for meg

Det har jeg ikke noe med

Jeg skal heller ikke prøve å omvende dem

De aller fleste av dem er også hyggelige, høflige mennesker

Det er bare en liten gruppering av dem, jeg funderer på

 

Det er de som er rett og slett har en ufordragelig oppførsel

De går inn i gruppene på facebook og slenger regelrett dritt

Jeg skjønner ikke hva de føler at de oppnår

Når noen tilbyr en gratis fjernhealing, hvorfor regelrett mobbe dem

De spammer ned siden med ukvemsord

Jeg er jo over middels interessert i mennesker og deres oppførsel

Det jeg da funderer over er hva de får utav det

Vi gjør jo ikke noe som helst uten av vi forventer å få noe igjen

Og hva er det disse får med å være uforskammede og frekke

Hva er den indre drivkraften

 

For det første, kan jeg ikke forstå at de er noe særlig intelligent

Og det er jo ok, vi kan jo ikke alle ha topp iq, men vi er da hyggelige likevel

De klarer ikke å se hvilken person de er

De er ikke en person de selv ville like å møte

Og jeg forstår ikke annet enn at de må ha et sårt, indre barn inni seg

Et barn som kun føler seg bra, når de kan se ned på andre

Har man behov for å trakassere andre, har man det ikke så veldig bra selv

Det er vel ganske så innlysende

Har man det godt med seg selv, har man ikke dette behovet for å trakassere andre mennesker

Det kan og være at de føler at de ikke får respekt

Det stemmer jo ihvertfall

For er det noe de ikke får, så er det nettopp det

Det blir at man ser ned på dem

Nå skal vi ikke se ned på noen, for alle har vi hver våre oppgaver

Så da funderer jeg på hvilken oppgave i livet disse har tatt på seg

Eller har de hatt det vanskelig og ikke helt klart å bli glad i seg selv

Er de ensomme, midt oppe i det tøffe trynet kanskje

Mange innestengte, ubearbeidede følelser

Jeg ønsker dem av hele mitt hjerte, lykke til med fremtiden

Jeg håper også disse får et godt liv

At de finner fred med seg selv og resten av verden

I dag

 

14 kommentarer
    1. Ja, hva som er drivkraften kan man spørre seg om…..Skittkasting eksisterer over alt, så dette er bare ett eksempel……….Nei, den som tilsynelatende har så stort behov for å gjøre narr av andre, kan umulig ha det godt med seg sjøl….Vi kan gjerne være uenige – og vi kan si nei til det vi ikke liker, men så lenge ingen plager oss, kan vi også la andre være i fred…..

    2. Jeg tror det er uvitenhet, mangelen på sådan….. frykt…….en måte å prøve å hevde seg …… forstår ikke dette med at noen skal ha så stort behov for å trykke andre ned…..
      om de ikke er interesserte så trenger de ikke si noe heller….. de tør ikke akseptere?………
      🙂

    3. Ja det håper jeg og! Og jeg har og lurt på det samme. Ikke om de samme menneskene, men de som oppfører seg på samme måte i min hverdag. Som damen som var rasende på meg for jeg ikke hadde akkurat den type kake som sto på bilde! Hun følte jeg lurte henne. Og etter tiraden “unnskyldte” hun seg, til sine venninner, at hun var litt “sånn” i dag, og at hun også hadde skjelt ut en ung jente på et kontor som tygget tyggegummi mens hun snakket med henne! Når jeg møter sånne lurer jeg og, hva får de ut av dette?? Blir de lykkelig av å kjefte på andre?? Men la oss håpe de har det godt på sin egen måte, og la oss glatt overse deres oppførsel, for den er ikke verdt min energi 🙂 Kjente meg godt igjen ja 🙂

    4. Uff, ja at folk skal plage hverandre er ikke bra, uansett. Jeg synes folk må la andre være i fred. Vi kan ikke være enig, og “bestevenner” med alle, men vi kan ha respekt for andre slik de er og la de være i fred om vi ikke er enige. Jeg synes det er spennende at folk er forskjellig, og selv om jeg er på EN måte er det helt flott at ikke folk er lik meg. Det er jo det som gjør det spennende 🙂

    5. Skal tro hvis det var omvendt, at du bare var sånn i dag og kjeftet på henne. Da hadde nok pipen fått en annen lyd, for andre skal nemlig oppføre seg, men ikke dem selv :)Min matgale verden:

    6. Jeg tror at mye er frykt, rett og slett og derfor må de latterliggjøre andre som er trygge nok til å være seg selv. Hadde man skulle brydd oss om å blitt ledd av så hadde ikke verden utviklet seg.
      En god klem til deg <3

    7. Har selv jobba innen det alternative i mange år, og det er vel ikke noen “yrkesgrupper” der det er så mye Jantelov og misunnelse som der. I stedet for å løfte hverandre opp, er det mange såkalte “alternative” åndelige, som heller vil male sin egen kake, og trykke andre ned.
      Triste greier…derfor promoterer jeg aldri meg sjøl med dette… Kun på bloggen noen ganger.
      Folk må bli snillere med hverandre… <3

    8. Uff ja de ja… Det er mye jeg ikke er enig i på facebook eller blogg…men scroller videre, i stedet for å vræle av meg en haug med ukvemsord. Tror kanskje “redselen” for det ukjente gjør at så mange bare måååå komme med meningene sine, med stygge ord.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg