Som en virvelvind

Som en virvelvind fyker vi gjennom livet
Hele tiden med morgendagen som et mål
Vi har det så travelt
Hele tiden så travelt
Når skal vi ha tid til å stoppe opp
Når skal vi ha tid til å leve
Er det ikke det vi er her for
Når skal vi skjønne at holdeplassen vår er nå
Ikke i morgen eller dagen etter der
Den er nå, akkurat nå

Så ta deg tid til å stoppe opp litt
Ta deg tid til å se deg litt rundt
Lytte til lyder, se fargene
Og for ikke å snakke om, se menneskene
Dine medmennesker
Har du tid til dem
Ser du dem der du fyker forbi
Og den viktigste av de alle sammen
Hva med deg selv
Har du tid til å være deg
Har du tid til å fylle dagene med noe du har kjært
Noe som gleder sjelen din
Fremmer din kreativet og livslyst

La virvelvinden få en pause
Innvilg deg en holdeplass der du kan finne deg en benk
Sett deg ned og bruk sansene dine
Se, hør og føl det som er rundt deg akkurat her og nå
Det er mirakler overalt
Både små og store
De blir vist deg, men du ser dem ikke for du fyker forbi
Du har tid hvis du vil
Hvis du vil prioritere det å leve
Sett deg nå litt ned kjære venn
Sett deg litt ned
I dag

4 kommentarer
    1. Jeg kjenner mer og mer på behovet for å slippe å gå etter klokka hver dag. Fem-to arbeidsuke med fri bare i helga….orker jeg ikke. Jeg trenger noe blanke dager – og så kan jeg heller jobbe litt ekstra når jeg har overskudd! Så får jeg være litt ekstra økonomisk når jeg har tatt meg noen fridager! Heller det enn å fly som en virvelvind. Tette timeplaner er pyton for meg – over lang tid.
      Noen dager det godt…å bare å ta det som det kommer – uten noe fastlagt program av noe slag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg