Ålesund

Etter visitten på Alnes fyr dro vi på Fjellstua i Ålesund og spiste lunsj. Her ser vi Valderøya. 

http://lillasjel.blogg.no/1442176113_alnes_fyr.html

Fjellstua ligger på fjellet Aksla som er et mye brukt turområde i Ålesund.

Det var litt av en utsikt.



Våre venner kom med dette turistskipet, Nordam. Det var ute på sin siste seilas før det skulle selges.



Det er vakkert i Ålesund, ingen kan påstå noe annet.


Se hvor stille det var i Brosundet denne dagen.

Det var så festlig å høre vår venninne som var så begeistret for alle de vakre husene hun så.








Det er trapper fra byen og opp til Fjellstua

Når vi gikk inn, fikk vi innrammet utsikt






Vel nede så jeg Ålesund med nye øyne. Er det ikke rart hvordan en ikke ser alt det vakre fordi vi ser det så ofte. Jeg tok så mange bilder at jeg ble tom for strøm.





Der oppe ser vi Fjellstua og vi ser trappene opp dit.



Og så sa telefonen at den var tom for strøm for den var nok ikke forberedt på å bli så flittig brukt denne dagen.

Ålesund er en vakker by, det er helt sikkert.

Angående linken nedenfor så er jeg nok nokså inhabil siden jeg har skrevet den, men bildene de har valgt ut til å følge artikkelen var elendige rett og slett etter mitt synspunkt da.

http://reisetips.nettavisen.no/10-mindre-norske-byer-og-steder-du-ma-oppleve-2/

 

 

14 kommentarer

Siste innlegg