Tårer

 

Jeg kjenner det renner
Det renner vann fra øynene mine
Hvor rart er ikke det
Tenk at når noe berører oss renner det salt vann fra øynene våre
Tårer kalles det
Tårer

Det er ganske så fint å ha tårer
De forteller meg noe
Ja noen ganger er de ikke gode
Men det er godt å kjenne de likevel
De renser
De vasker smerten bort fra sjelen min
Ikke bestandig de får den helt ren
Likevel lindrer de

Av og til kan det føles som det er et utømmelig hav der inne
Hvor kommer det fra, skal tro
Andre ganger renner de bare stille som en aldri så liten tuslete bekk
En liten stripe av noe vått noe
Du kjenner det drypper fra haka
Eller det stopper ved øyet
Kun en enslig tåre i øyekroken
Eller at øyet blir vått

Ja, sånn lar vi oss berøre
Hvor fantastisk er ikke det
Noen ganger av sorg og smerte
Andre ganger av glede
Eller vi kan bli berørt av det vakre vi ser og opplever
Følelser, ja for et mangfold

En bitte liten elv har rent nedover mine kinn
De rommet så mye
Glede, sorg, smerte, savn, kjærlighet, takknemlighet, forbløffelse
De rant hele veien fra den andre siden ned til lille meg her på jorden
Ydmykt sier jeg takk
I dag

14 kommentarer

Siste innlegg