Hele tiden er den her

Hele tiden er den her

Denne lengselen

Det er som jeg har sluppet den fra meg

Og leter febrisk

Noen ganger kjjenner jeg smaken av den

Jeg tror jeg har den, men så glepper den igjen for meg

 

Jeg har ikke ord som beskriver denne lengselen

Det er ikke en vanlig ro og fred

Den er altuoppslukende

Alt annet blir borte

Du får en fraværende tilstand i kroppen

Som en rus du higer etter

Man må nok ha opplevd den for å forstå denne tilstanden

Du er i en annen verden der alt annet ikke eksisterer lenger

Du bare er tilstede inni der

Du har kontakt med en kilde som er så dyp som natten er mørk

Men den er ikke mørk, den er euforisk

Som å være i paradis i levende tilstand

Det er som om du er inne i en boble

Du ser ikke noe rundt deg, du bare føler

Og det du føler er en lykksalig fred

 

Dit vil jeg

Jeg vil dit igjen og igjen

Jeg vil ikke være der hele tiden, men jeg vil nå den lettere

Akkurat nå flyter jeg ovenpå

Jeg kommer ikke helt frem

Jeg er på vei dit, men noe stopper meg

Jeg har ikke vært der på lenge

Det føles som veldig lenge, enda det nok ikke er så lenge som jeg tror

 

Hvordan skal man forklare en slik lengsel

En slik utenomjordisk trang til å nå et sted der du har så inderlig fred med deg selv

Du finner den ikke noe annet sted

Du kan lete i naturen, du kan lete på fjellet, du kan lete i bøkene

Du kan lete overalt utenfor deg selv

Du finner den ikke

Den type fred finner du kun inne i din innerste kilde

Inne i deg selv

Dit lengter jeg å komme igjen

I dag

12 kommentarer
    1. Jeg har egentlig ikke så mye å si….annet enn at du beskriver det så levende og vakkert! Dessuten er du en mester i å finne passende illustrasjoner! 🙂

    2. Håper du når dit du vil igjen snart 🙂 Jeg har nok ikke samme lengselen 🙂 Synes ting er rimelig greit som litt stabilt og vanlig. Høres kanskje litt kjedelig ut, men sånn er jeg 🙂

    3. frodith: Gjør nok det jeg og ,som du , men den avsslappingen jeg får i disse dype meditasjonene gjør kroppen min så mye bedre på alle vis, men så er det ikke bestandig at jeg har den roen som skal til for å komme dypt nok ned 🙂 men nå skal jeg jo til England snart 🙂

    4. åh. Du beskriver noe jeg har følt på, men ikke tenkt over. Det er som om jeg kjenner meg igjen, men aner ikke når eller hvor… Du altså. Flink å beskrive følelser. Det er du. Og igjen, kanskje dette noe jeg bar VIL føle, vet ikke, men det var kjent, tror jeg. Vinglepetter, det er meg gitt 🙂

    5. Min matgale verden: Hvis jeg mediterer litt dypt forsvinner jeg, uten at jeg sover, og akkurat den tilstanden er veldig, veldig deilig for kroppen min. Når jeg da kommer tilbake har jeg fått hentet en ro og en energi som jeg ellers ikke finner, og det er så godt og derfor søker jeg tilbake dit 🙂

    6. Hmmmm, høres deilig ut. Mindfullness kurset jeg skulle deltatt på er på jobbehelgen min, tror ikke jeg klarer å bytte, så får prøve å finne et annet 🙂 For jeg må lære å meditere 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg