Tornerose

Av og til føler jeg meg som Tornerose

Jeg føler jeg har sovet i 100 år minst

Jeg er sikker på det er sånn eventyret ble skrevet

Ja, av en sånn som meg

 

Plutselig en dag så våkner jeg opp igjen

Kravler meg ut av dvalen

Og så er jeg tilstede igjen liksom

Hei hei, jeg er her nå

Vet ikke helt hvor jeg har vært

Jo, har vel vært tilstede, sånn rent fysisk

Vekta viser jo det at jeg slett ikke har svunnet hen

Det er bare hodet og sinnet som har vært på langtur

I ukesvis

Flakset avgårde som en hodeløs høne

 

Men nå tror jeg at jeg er tilbake igjen

Etter nesten 7 uker

Jo da, har hatt noen øyeblikk innimellom

Noen dype stunder i sjelens ro har det vært

Men stort sett har jeg kavet for å holde meg på overflaten

 

Det er så rart dette, men det virker som om kroppen og det åndelige samarbeider

Kroppen krangler og åndeligheten forsvinner bak en sky

Og skyer har det jo vært mange av denne sommeren

Kanskje de også forsvinner nå

8 pencillin hver dag skal få kroppen på rett kjøl

Og etter de første 6 dagene , kjenner jeg at jeg begynner å truddelutte igjen

Det vil si det samme som at jeg liksom våkner til igjen

Så nå er det på tide at Tornerose skrider til verket

Hun har kastet mye gammelt avfall på søpla

Hmmmm, faktisk både kroppslig og fysisk i kjelleren hjemme

Sammenheng der og ja, det ryddes opp, gis plass til nytt

Nye energier, nye tanker

Det blir spennende

Det er deilig å våkne opp igjen

I dag

 

10 kommentarer
    1. Ja, helt klart at kropp og hode henger sammen 🙂 Og virker ikke det ene, så går det verre med det andre osv…Godt at du har fått orden på begge deler igjen 🙂

    2. Velkommen tilbake ❤️ Ja vi havner vel alle i denne dvalen noen ganger, kan være det som skal til så vi får en pause iblant. Så godt som det er når livet og energiene er på topp igjen 😊

    3. Høres egentlig veldig fint ut “å våkne opp”. Men skjønner du har en periode bak deg som har krevd litt mer enn det som er godt. Håper at dagene både er våkne og varme framover nå, at sommeren endelig fester grepet på tampen her. Og at det er tid til å nyte :)))).

    4. Ja, noen ganger går vi nok litt i dvale. Jeg gleder meg med deg at du er i ferd med å våkne, og ting vil komme i orden igjen 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg