Hvorfor denne motstanden hele tiden?

Hvorfor denne motstanden hele tiden

Motstanden mot å hvile

Hva er jeg egentlig redd for

Jeg har vært litt ute av form et par uker

Ok, nok, det går over, men hvorfor kan jeg ikke la det gå over

Jeg vet jo hvordan

Jeg vet jo at det er kroppen sin måte å fortelle meg at den vil hvile

Hvorfor gir jeg den ikke det den vil ha

 

Jeg kan oppskriften

Sett deg ned i healingstolen din

Bre over deg teppe og la humla suse

La tankene legge seg fint ned på transportbåndet og bli ført ut igjen på andre siden av hodet

Ta de ikke inn

Gruble ikke på de

La de bare få være på reisen sin uten å blande deg inn

Det var som ei sa her en dag:

Jeg føler det som om jeg tenker dobbelt så fort

Det tyder nok på indre stress

Indre stress kan man også ha om  man ikke har mye å gjøre

 

Så hvorfor denne motstanden hele tiden

Hva er jeg egentlig redd

Hvorfor føler vi mennesker at vi må hele tiden gjøre noe

Om vi  ikke gjør noe, gjør vi noe likevel

Vi skal hvile men vi ser tv, vi strikker, vi er på ipad og data

Er det hvile

Vi slapper nok av, men det er ikke hvile for hele kroppen

Vi har nok et iboende ønske om å være aktiv

Å være aktiv  er jo det som vi er opplært til er det riktige

Det er nok i historien vår, fra tidenes morgen

Kampen for tilværelsen

 

Det er ikke første gangen jeg møter denne motstanden

Jeg må bare se at den er der

Jeg vet at min helse og min kropp får mer energi når jeg hviler

Søvn er ikke nok hvile for da drømmer jeg og bearbeider

Meditasjon er derfor veldig helsebringende for meg

Nå setter jeg meg ned

Setter opp transportbåndet for tankene

Og blir i min egen lille verden

Så lenge det føles riktig

I dag

8 kommentarer
    1. Jeg gikk en tur i går kveld… En tur ned til den gamle pengefabrikken. Et nydelig gammelt hus, og en nydelig hage.
      Da er jeg i hvile selv om jeg går. Det er deilig å kjenne på at freden kommer inn i porene…
      Når jeg sitter rett opp og ned i en solvegg og leser har jeg den samme lykke følelsen. Helt ro…
      Ja vi må være flinkere til å kjenne på roen.:)

    2. Skjønner hva du mener, sjelden jeg klarer bare sitte rett opp og ned i en stol uten å gjøre NOE … Alltid NOE som opptar en… Må faktisk jobbe med å klare å hvile liksom 😛

    3. Å sitte på terrassen min en varm dag, enten det er sol eller skygge, det er for meg den ultimate hvile. Og å ha et strikketøy er meditasjon for meg. Da senker skuldrene seg, og alle problemene forsvinner for en stakket stund.
      Det er ikke ofte jeg føler får å bare sitte eller ligge å ikke gjøre noen ting. For meg er i grunnen det det verste, for det er da tankene kommer. Og da begynner jeg å stresse max.
      Men jeg tror så absolutt på at det kan fungere for mange. Jeg får det ikke til i alle fall.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg