Nå skal vi ut og fange eventyret’


Nå skal vi ut og fange eventyret

Bli med da vel

Tiden er inne nå

Vi skal ut og erobre verden

Jeg vil  ikke bli buret inne

Jeg vil være fri

 

Jeg er ikke redd

Ikke nå lenger

Jeg tror at alt går akkurat som det skal

Ikke noe trenger jeg å bekymre meg for

ikke fordi at jeg ikke kan møte opplevelser som ikke føles gode

De tilhører også livet

Men de kommer ikke mindre om jeg bekymrer meg

Derfor lar jeg bekymringen gå

Jeg har ingen nytte av den

 

Nå vil jeg ut og erobre verden

Da kan jeg ikke være redd

Hva er det vel der å frykte for meg

Frykten sitter i eget hode

Frykten banket på døren

Troen åpnet

Da var det ingen der

 

Derfor skal jeg ut og erobre verden

Jeg skal ut på eventyr

Det eventyret kan være overalt

Det kan være i min egen stue

Det kan være over dørstokken

Det kan være på fjellet

Eller det kan være i et annet kontinent

 

Jeg vet ikke hvor eventyret er

Jeg vet ikke hva det inneholder

Det jeg vet er at jeg selv kan være med å skrive det

Jeg kan tegne og male

Jeg kan skrive inn de vennene jeg vil ha med meg

Kanskje det også dukker opp en liten heks på sopelimen sin

Hvem vet

Det er nettopp det at vi ikke vet

Vi vet ikke hva som venter bak neste sving

Jeg velger å se på det som et eventyr

Det er et aktivt valg jeg tar

Jeg velger livet

I dag

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg