I endring

Det er ganske så fint å være i endring

Ja, når det er en positiv endring

Og for ikke å snakke om at jeg har gjort det selv

Jeg endrer tankemønstre i hodet mitt

Jeg snur gamle, jeg greier ikke, tanker

De smuldrer på en måte bort og forsvinner

Nå faller ting mer naturlig

Jeg tenker mer som en frisk person

 

Det har gått mye raskere å endre dette enn jeg trodde

Jeg er ikke så redd lenger for ikke å greie

Før var det nok at jeg skulle et par ting i løpet av uken

Jeg var engstelig jeg skulle være for sliten

Nå er jeg mye mye friskere

Men tankene snudde ikke automatisk

Jeg måtte hjelpe til selv

Jeg måtte bli bevisst dem og så endre dem

 

 

Jeg er ikke i mål enda, men jeg ser fremgang

Enda har jeg mer ting jeg skal innføre

Mer trim blant annet

Jeg fikk feber forrige uke og halsvondt

Vanligvis blir jeg da veldig slapp i 2-3 uker

Nå er jeg allerede mye friskere før det har gått en uke

Immunforsvaret mitt må være mye sterkere

Forsvarskrigerne mine må ha vært på treningsleir

 

Jeg har fått ryddet matboden og jeg har sortert alle bøker

Jeg er ikke ferdig, veldig mye ligger på gulvet

Det ble en pause for vi reiste jo bort og så ble jeg syk

Men det er en forskjell nå, en stor forskjell

Jeg får ikke panikk ved tanken på at det skal gjøres

Jeg undres ikke over hva jeg greier

Jeg vet inni meg at jeg får til dette

Rom for rom blir ryddig

Det er aldeles ubeskrivelig herlig

 

 

Nå kan jeg og være mer barnevakt

Jeg kan hente i barnehagen uten å bli utslitt

Jeg kan derfor glede meg over samværet med barnebarna på en helt ny måte

Det er ubeskrivelig godt

Du verden hvor mye jeg har lært de siste årene

Lært om hvordan vi lurer oss selv i eget hode

Hvordan vi med enkle trinn kan snu uten at vi helt forstår at vi gjør det

Det er så mange prosesser som foregår i oss, som vi ikke ser

Det å bli bevisst disse, har vært veldig spennende

Først var det redselen med endring, som jeg hadde lært meg som barn, var aldri positiv

Så var det at kroppen holdt meg tilbake, den var redd

At kroppen på en måte ikke forstå at nå var jeg fysisk bedre

Den var vant til å passe på at jeg fikk nok hvile

 

 

Jeg har litt “hypokonder” tanker enda

Litt redd og kjenner etter hvordan formen er

Men det kommer sjeldnere og sjeldnere

Fortsatt er jeg litt forsiktig med gjøremålene

Passer på at jeg får hvilen min, men nå er aktivitetene mangedoblet

Jeg skal også over på 2 faste dager i uken i arbeidspraksis

Jeg har og overskudd til healing og husrensarbeid

Det gledes iinni meg

Tenk å gå sommeren i møte med mer energi

Det vil bli fabelaktig

I dag

 

ps, Og det er jo litt morsomt at praksisplassen min er i Rauma Energi 😀

4 kommentarer
    1. Så deilig å kjenne at energien kommer og er det som er det normale plutselig 🙂 Og du skal være stolt av den jobben du har gjort for å snu 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg