Lekenhet

Inspirasjonen når man skriver kommer fra mange kanter

Jeg har bestemt meg for at den dagen jeg ikke får inspirasjon, da skriver jeg ikke

Jeg skriver jo ikke kun for å blogge

Jeg blogger fordi jeg har noe jeg undres over

Ofte kommer temaene igjen og igjen

Jeg føler på at det blir bare “repriser”

Samtidig ser jeg jo at vi trenger ordene igjen og igjen

Det er på den måten vi får dem inn i hodet

 

I dag satt jeg og tenkte at kanskje skal jeg ikke skrive i dag

Hjertet forteller meg at jeg skal slappe av

Jeg må stole på at hvis jeg skal skrive, kommer inspirasjonen av seg selv

Jeg leter derfor aldri etter den

 

“Tilfeldigvis” ser jeg noen ord for mine øyne

LEKENHET kortes betydning: Lek og moro er englenes vei! De veileder deg til å tilføre mer lek i livet ditt, og til å se dette som en nødvendighet, ikke en luksus.
Englene vet at du har mange forpliktelser, og at du trenger en jevn størm av tid, penger og andre ressurser. Ved å la deg få dette kortet, vil englene du skal vite at en regelmessig dose moro faktisk kan hjelpe deg med å oppnå dine mål. Din innvending er kanskje at du ikke har nok tid, penger eller energi til å leke. Likevel forsikrer englene deg om at lekenhet er en vidunderlig investering, som vil gi en umiddelbar avkastning. Når du ler og koser deg, slapper du av naturlig. Du blir da mer mottagelig for nye ideer, spirituelle forbindelser, guddommelig veiledning og energi. Med ny inspirasjon og energi har du lettere for å manifestere dine ønsker. Din avslappende og strålende personlighet vil også trekke til seg vidunderlige og hjelpsomme mennesker. Gjennom din positive holdning skaper du nye muligheter. Ser du livet i dette lyset, vil du komme frem til at du ikke har råd til å ikke ha det gøy!

Siri Rød. Siden hennes finner dere her : https://www.facebook.com/groups/285387111600855/

To hakk lenger ned, ser jeg bildet lyse mot meg. Der er inspirasjonen

 

Nettopp dette at vi må tillate oss å leke og det å kose oss

Vi må gi oss selv tid til det

Jeg merker selv at når jeg har vært på turer og kommer hjem, så er jeg åpnere

Kanskje nettopp fordi da slapper jeg av

Jeg fjerner meg fra alle tankene hjemme

Når man tillater seg å kose seg og ha det kjekt, da heles kroppen

Den gjør oss friskere

Hjernen produserer gode vibrasjoner

 

I dag har jeg en avslappingsdag

Jeg skal bare sløve hjemme

Jeg skal og skrive ferdig boken min

Jeg holder på å sette sammen ord til Lill Beate Bru Flensborgs bilder

Lik gjene siden hennes :Lill`s kunst og Foto

Jeg aner ikke om det er interesse for en sånn bok

Jeg har ikke peiling på om ordene mine passer en sånn setting

Men hva har jeg å tape

Jeg kan få nei og nei og nei, det er det hele

Jeg liker en utfordring

Jeg prøver å utvide rammene for hva jeg tør

Lære meg at det å stikke hodet frem er ok

Også om du går på trynet

Jeg har jo panikk for selskapsleker blant annet

Da har jeg ikke kontroll

Jeg har derfor godt av å prøve meg på nye arenaer

Lære meg at det er ikke så nøye om noen ser du går på trynet

Det spilller faktisk ingen rolle hva folk tror om meg

Det er hva jeg tror som er viktig

 

 

Derfor gikk visst innlegget i dag ut på å ikke ta oss selv så alvorlig

Ikke streve så veldig etter at alt skal være perfekt

Heller slappe av og kose oss mer i livet

Ting må ikke være perfekt

Vi trenger ikke at “alle” skal synes vi gjør alt så bra

Vi kan være “akkurat passe”

Så kan vi danse litt og leke litt og le litt og synge litt

Gjøre dagene våre så gode som mulig

Disse ordene trengte jeg selv

Det var nok derfor de kom

I dag

 

8 kommentarer
    1. Fine ord og tanker blir det jo aldri for mye av 🙂 ..og man trenger masse humor og smil for å ha en fin hverdag..uansett hvordan livet ellers er ….det gjør iallefall dagen litt hyggeligere :))
      Trenger å utfordre seg litt og prøve noe nytt også ja…trenger absolutt ikke alltid å være “bestemann”i alt en foretar seg…Ha en fin tirsdagskveld :))

    2. Når vi legger ut innlegg nesten daglig, så kan vi ikke unngå å gjenta noe av det vi har sagt tidligere. Kanskje kommer det ut på litt ulike vis. Uansett gjør det ingenting(som du sier) Ja, skriv boka og satse på at du får gitt den ut på den ene eller andre måten!
      Lill Bru Flensborg lager vakre bilder. Har veldig sans for det nederste, med personer og silhuetter. 🙂

    3. Det var dit jeg kom rett før nyttår. At det var på tide å begynne å leve litt. Å våge seg utpå ukjent terreng. Tørre gå litt utenfor egen komfortsone. Jeg jobber stadig med akkurat det. Å være med på arrangementer i regi av Venneklubben jeg er medlem i. Men litt etter litt, klarer jeg det. Jeg overvinner mine egne grenser. Jeg ser utover, og vinner over meg selv og min innestengthet. Og jeg har kommet så langt når jeg har våget å være leken, slippe meg løs, og ikke være så bundet inni meg selv. Og jeg har utvidet min egen horisont. Og blitt lykkeligere. Om ikke friskere, så i alle fall lykkeligere. Kanskje hadde jeg vært sykere om jeg ikke hadde gjort disse grepene i livet mitt? Jeg har faktisk tenkt litt på akkurat det.
      Alt ser i alle fall ikke helsvart ut lenger.
      Tusen takk for dette innlegget. Det fikk meg til å se at jeg gjør noe riktig 🙂 <3

    4. Eva: Å ja, du har vært så flink,og etterhvert som de lykkelige øyeblikkene blir bedre, vil kroppen får det bedre også. Kanskje man har ting man aldri blir frisk av, men man har det bedre likevel. Vær innmai stolt over deg selv. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg